ისტორიის პოდკასტები

ბრიტანული სამაუწყებლო კორპორაცია

ბრიტანული სამაუწყებლო კორპორაცია

ბრიტანული სამაუწყებლო კომპანია შეიქმნა რადიო მწარმოებლების აღმასრულებელთა ჯგუფის მიერ 1922 წლის დეკემბერში. ჯონ რიტი გახდა ორგანიზაციის გენერალური მენეჯერი.

1927 წელს მთავრობამ გადაწყვიტა დაარსებულიყო ბრიტანული სამაუწყებლო კორპორაცია (BBC), როგორც სამაუწყებლო მონოპოლია, რომელსაც მართავდნენ გუბერნატორთა საბჭო და გენერალური დირექტორი. BBC დაფინანსდა ლიცენზიის საფასურით პარლამენტის მიერ დადგენილი განაკვეთით. საფასური გადაიხადა რადიოსადგურების ყველა მფლობელმა. ამიტომ BBC გახდა მსოფლიოში პირველი საზოგადოებრივი მაუწყებლობის ორგანიზაცია. შეერთებული შტატებისგან განსხვავებით, რადიოში რეკლამა აიკრძალა.

ჯონ რიტი დაინიშნა BBC– ს გენერალურ დირექტორად. რეითს ჰქონდა მისია აღზარდოს და გააუმჯობესოს აუდიტორია და მისი ხელმძღვანელობით BBC– მ შეიმუშავა რეპუტაცია სერიოზული პროგრამებისთვის. რეიტი ასევე ამტკიცებდა, რომ რადიოს ყველა გამომცხადებელს ეცვა სადილის ქურთუკები, როდესაც ისინი ეთერში იყვნენ. 1930 -იან წლებში BBC– მა დაიწყო უფრო მეტი სპორტული და მსუბუქი გასართობი რადიოს დანერგვა.

BBC– მ დაიწყო მსოფლიოში პირველი რეგულარული ტელევიზია 1936 წელს. ეს სერვისი შეწყდა მეორე მსოფლიო ომის დროს და BBC– ის ყველა ძალისხმევა კონცენტრირებული იყო რადიომაუწყებლობაზე. 1940 წელს ჯონ რიტი დაინიშნა ინფორმაციის მინისტრად

ისეთი მწერლები, როგორებიც არიან ჯ. ეს მოიცავდა რადიო გადაცემების მაუწყებლობას ნაცისტური გერმანიის კონტროლის ქვეშ მყოფ ქვეყნებში. ეს რადიო გადაცემები გამოვიდა 40 სხვადასხვა ენაზე

BBC სატელევიზიო სერვისი განახლდა 1946 წელს და 1950 -იანი წლების დასაწყისისთვის იგი გახდა მისი საქმიანობის დომინანტური ნაწილი. მისი სამაუწყებლო მონოპოლია დასრულდა კომერციული ტელევიზიის შემოღებით დამოუკიდებელი ტელევიზიის ხელისუფლების ქვეშ 1954 წელს. ამას მოჰყვა კომერციული რადიოსადგურების დანერგვა 1972 წელს.

ამტკიცებდნენ, რომ BBC არის ყველაზე საყოველთაოდ აღიარებული ინიციალების ნაკრები მსოფლიოში. მაგალითად, მე -20 საუკუნის ბოლოსთვის დაახლოებით 150 მილიონი ადამიანი უსმენდა BBC მსოფლიო სამსახურის რადიოს.

მაინტერესებს რამდენი თქვენგანი გრძნობს, როგორც მე ვგრძნობ ამ დიდ ბრძოლას და დუნკერკის ევაკუაციას. ამის შესახებ მოვიდა სიურპრიზებისა და შოკების სერია, რასაც მოჰყვა თანაბრად გასაოცარი ახალი იმედის ტალღები. რაც მე მაოცებს არის ის, თუ რამდენად ტიპიურია ინგლისური. მე ვგრძნობ, რომ არაფერი შეიძლება იყოს უფრო ინგლისური როგორც დასაწყისში, ასევე დასასრულში, სისულელე და სიდიადე. ჩვენ აქამდე სამწუხაროდ ვცდებოდით და აქ და ახლა ჩვენ უნდა გადავწყვიტოთ აღარასოდეს, აღარასოდეს გავაკეთოთ ეს. რაც დაიწყო როგორც საცოდავი შეცდომა, უბედურების კატალოგი დასრულდა როგორც გალანტიზმის ეპიკა. ჩვენ გვაქვს უცნაური ჩვევა - და თქვენ ხედავთ, რომ ის გადის ჩვენს ისტორიაში - ამგვარი გარდაქმნების გაჩენას. და ჩემი აზრით, ყველაზე დამახასიათებელი ინგლისური იყო ის როლი, რომელსაც ასრულებდნენ არა სამხედრო ხომალდები, არამედ პატარა სიამოვნების მომტანი ორთქლმავლები. ჩვენ ვიცნობდით მათ და ვიცინოდით მათზე, ამ პატარა აურზაურზე, მთელი ჩვენი ცხოვრება. ამ "ბრაიტონ ბელზმა" და "ბრაიტონ კუინზმა" დატოვეს თავიანთი უდანაშაულო სულელური სამყარო ჯოჯოხეთში გასასვლელად, ბომბების, ჭურვების, მაგნიტური ნაღმების, ტორპედოების, ტყვიამფრქვევის ცეცხლის გასანადგურებლად - ჩვენი ჯარისკაცების გადასარჩენად.

ჩვენ არ შეგვიძლია წინ წავიდეთ და ავაშენოთ ეს ახალი მსოფლიო წესრიგი და ეს არის ჩვენი საომარი მიზანი, თუ სხვანაირად არ დავიწყებთ ფიქრს, ჩვენ უნდა შევწყვიტოთ ფიქრი საკუთრებისა და ძალის მიხედვით და დავიწყოთ ფიქრი საზოგადოებისა და შემოქმედების თვალსაზრისით. მიიღეთ ცვლილება საკუთრებიდან საზოგადოებაში. საკუთრება არის ქვეყნის, როგორც ნივთის, მოძველებული აზროვნება და ამ ნივთში არსებული ნივთების კრებული, ყველა გარკვეული ადამიანების საკუთრებაა და წარმოადგენს საკუთრებას; იმის ნაცვლად, რომ ქვეყანა განიხილოს, როგორც საცხოვრებელი საზოგადოების სახლი, თავად საზოგადოებით, როგორც პირველი გამოცდა.

პრისტლი გახდა დუნკირკის შემდეგ თვეებში ლიდერი მხოლოდ ჩერჩილზე მნიშვნელობით. მან მოგვცა ის, რაც ჩვენმა ლიდერებმა ყოველთვის ვერ მოგვცეს - იდეოლოგია.

იაპონური წარმატებები ჩვენთვის ჯერ კიდევ ძალიან სერიოზულია. ამჟამად იაპონური ჯარების ზეწოლა შემცირდა მალაიაში, სადაც მათ დიდი ზარალი მიაყენეს. დიდი ინდური გამაგრება დაეშვა რანგუნში. ჰონგ კონგის გუბერნატორი აცხადებს, რომ მძიმე ბრძოლა მიმდინარეობს კუნძულზე.

ამ ყველაფერში უნდა გვახსოვდეს, რომ იაპონურ ძალას, მიუხედავად იმისა, რომ დიდია, შეუძლია სწრაფ სწრაფ პირდაპირ გამარჯვებას მიაღწიოს. სამი ღერძის ძალებს შეუძლიათ ყოველწლიურად 60 მილიონი ტონა ფოლადის წარმოება, ხოლო მხოლოდ აშშ -ს შეუძლია დაახლოებით 88 მილიონი. ეს თავისთავად არ არის გასაოცარი განსხვავება. მაგრამ იაპონიას არ შეუძლია დახმარების გაგზავნა გერმანიაში და გერმანია ვერ გაუგზავნის დახმარებას იაპონიას. იაპონელებისთვის წელიწადში მხოლოდ 7 მილიონი ტონა ფოლადი იწარმოება. რაც შეეხება ფოლადს, ისევე როგორც ბევრ სხვა რამეს, ისინი დამოკიდებული უნდა იყვნენ იმ მაღაზიებზე, რომლებიც მათ მზად აქვთ.

თუ იაპონელები, როგორც ჩანს, ველურ მცდელობას ცდილობენ, უნდა გვახსოვდეს, რომ ბევრი მათგანი ფიქრობს, რომ მათი ვალია იმპერატორის წინაშე, რომელიც მათი ღმერთია, დაიპყროს მთელი მსოფლიო. ეს არ არის ახალი იდეა იაპონიაში. ჰიდეიოში, როდესაც ის გარდაიცვალა 1598 წელს, ცდილობდა დაეპყრო მისთვის ცნობილი სამყარო და მან იცოდა ინდოეთისა და სპარსეთის შესახებ. სწორედ იმიტომ, რომ მან ვერ შეძლო, იაპონიამ დახურა ქვეყანა ყველა უცხოელისთვის.

მიმდინარე წლის იანვარში, უახლესი მაგალითის მისაღებად, იაპონურ პრესაში გამოჩნდა მანიფესტი, რომელსაც ხელს აწერენ იაპონელი ადმირალები და გენერლები, სადაც ნათქვამია, რომ იაპონიის მისიაა გაათავისუფლოს ბირმა და ინდოეთი. რასაკვირველია, იაპონიამ ეს უნდა დაემართა მათ დაპყრობით. როგორი იქნებოდა იაპონიის ქუსლის ქვეშ ყოფნა, ჩინელები გვეუბნებიან და კორეელები.

ამ კვირის ორ დღეს, გერმანიაზე განხორციელდა ორი საჰაერო იერიში, ბევრად უფრო მასშტაბური ვიდრე მსოფლიოს ისტორიაში. 30 მაისის ღამეს ათასზე მეტმა თვითმფრინავმა დაარბია კიოლნი, ხოლო 1 ივნისის ღამეს, ათასზე მეტმა თვითმფრინავმა დაარბია ესენი, რურის რაიონში. მას შემდეგ მოჰყვა კიდევ ორი ​​რეიდი, ასევე დიდი მასშტაბით, თუმცა არც ისე დიდი, როგორც პირველი ორი. ამ ფიგურების მნიშვნელობის გასაგებად, უნდა გავიხსენოთ აქამდე განხორციელებული საჰაერო თავდასხმების მასშტაბი. 1940 წლის შემოდგომაზე და ზამთარში ბრიტანეთმა განიცადა დარბევათა სერია, რომელიც იმ დროს იყო უპრეცედენტო. ლონდონში, კოვენტრიში, ბრისტოლში და ინგლისის სხვა ბევრ ქალაქში მოხდა უზარმაზარი ნგრევა. მიუხედავად ამისა, არ არსებობს საფუძველი ვიფიქროთ, რომ ამ ყველაზე დიდ რეიდებში 500 -ზე მეტმა თვითმფრინავმა მიიღო მონაწილეობა. გარდა ამისა, დიდი ბომბდამშენები, რომლებსაც ახლა RAF იყენებს, ბომბების გაცილებით მძიმე ტვირთს ატარებს, ვიდრე ყველაფერი, რისი მართვაც ორი წლის წინ შეიძლებოდა. ჯამში, კიოლნზე ან ესენზე ჩამოგდებული ბომბების რაოდენობა სამჯერ მეტი იქნება, ვიდრე გერმანელებმა ოდესმე ჩააგდეს ბრიტანეთში განხორციელებულ ერთ -ერთ უმძიმეს დარბევაში. (ცენზურა: ჩვენ ამ ქვეყანაში ვიცით რა განადგურება მოახდინეს იმ რეიდებმა და ამიტომ გვაქვს სურათი რა მოხდა გერმანიაში.) კიოლნის დარბევიდან ორი დღის შემდეგ, ბრიტანული სადაზვერვო თვითმფრინავები ჩვეულებისამებრ გაიგზავნა, რათა გადაეღოთ ზარალი, რომელიც ბომბდამშენებმა გააკეთეს, მაგრამ იმ პერიოდის შემდეგაც კი, ვერ შეძლეს ფოტოსურათების გადაღება იმ კვამლის გამო, რომელიც ჯერ კიდევ ქალაქში იყო. უნდა აღინიშნოს, რომ ეს 1000 თვითმფრინავის რეიდი განხორციელდა მხოლოდ RAF– ის მიერ ბრიტანეთში წარმოებული თვითმფრინავებით. წლის ბოლოს, როდესაც ამერიკული საჰაერო ძალები იწყებენ ხელის ჩამორთმევას, ითვლება, რომ შესაძლებელი იქნება რეიდების განხორციელება ერთდროულად 2000 თვითმფრინავით. ერთიმეორის მიყოლებით გერმანული ქალაქი თავს დაესხმება ამ გზით. თუმცა, ეს თავდასხმები არ არის უნებლიე და არ ხორციელდება სამოქალაქო მოსახლეობის წინააღმდეგ, თუმცა მათში გარდაუვალია დაიღუპონ არამებრძოლები.

კიოლნს თავს დაესხნენ, რადგან ეს არის დიდი სარკინიგზო კვანძი, რომელშიც მთავარი გერმანული რკინიგზა კვეთს ერთმანეთს და ასევე მნიშვნელოვანი საწარმოო ცენტრი. ესენს თავს დაესხნენ იმიტომ, რომ ეს არის გერმანიის შეიარაღების ინდუსტრიის ცენტრი და შეიცავს კრუპის უზარმაზარ ქარხნებს, რომელიც უნდა იყოს მსოფლიოში უდიდესი შეიარაღების სამუშაოები. 1940 წელს, როდესაც გერმანელები ბომბავდნენ ბრიტანეთს, ისინი არ ელოდნენ შურისძიებას ძალიან მძიმე მასშტაბით და, შესაბამისად, არ ეშინოდათ თავიანთი პროპაგანდით დაიკვეხნონ სამოქალაქო პირების ხოცვა -ჟლეტვით და მათი ტერაქტით გამოწვეული ტერორი. ახლა, როდესაც მაგიდები გადატრიალდა, ისინი იწყებენ ყვირილს საჰაერო დაბომბვის მთელი ბიზნესის წინააღმდეგ, რომელსაც ისინი აცხადებენ როგორც სასტიკად, ასევე უსარგებლოდ. ამ ქვეყნის ხალხი არ არის შურისმაძიებელი, მაგრამ მათ ახსოვთ რა მოხდა ორი წლის წინ საკუთარ თავში და მათ ახსოვთ როგორ ლაპარაკობდნენ გერმანელები, როდესაც ფიქრობდნენ, რომ დაცული იყვნენ შურისძიებისგან. ეჭვი არ ეპარება იმაში, რომ ისინი თავს უსაფრთხოდ თვლიდნენ. მაგალითად, აქ არის რამოდენიმე ნაწყვეტი გერმანული საჰაერო ძალების უფროსის მარშალ გერინგის გამოსვლებიდან. "მე პირადად ჩავიხედე რურის საჰაერო თავდასხმის თავდაცვაში. ბომბდამშენი ვერ მოხერხდა იქ. არც ერთი ბომბის ჩამოგდება მტრის თვითმფრინავიდან", 1939 წლის 9 აგვისტო. " გერმანიის საჰაერო ძალების დაცვა ", 1939 წლის 7 სექტემბერი. გერმანელი ლიდერების მრავალი მსგავსი განცხადების ციტირება შეიძლება.


შპს ბრიტანული სამაუწყებლო კორპორაცია

სახელმწიფო საკუთრებაში არსებული კომპანია
ჩართული:
1922 როგორც ბრიტანული სამაუწყებლო კორპორაცია შეზღუდული
თანამშრომლები: 23,000
საოპერაციო შემოსავლები: £ 4.63 მილიარდი ($ 8.8 მილიარდი) (2006)
NAIC: 513120 ტელევიზია 513112 რადიოსადგური

შპს ბრიტანული სამაუწყებლო კორპორაცია (BBC) არის მსოფლიოში უდიდესი საჯარო სექტორის მედია კომპანია. სიყვარულით ცნობილი როგორც “ დეიდა ” ან უბრალოდ “ Beeb, ” BBC ემსახურება ბრიტანულ საზოგადოებას 85 წელზე მეტი ხნის განმავლობაში. BBC– ს ოპერაციები დაჯგუფებულია ორ მთავარ განყოფილებად, პირველი მხარს უჭერს ყოველწლიური ლიცენზიის საფასურს, რომელსაც იხდის ბრიტანეთის ყველა მოქალაქე და მეორე, როგორც კომერციული ბიზნესი, გაერთიანებულია BBC Worldwide– ის შვილობილი კომპანიის ქვეშ. 2000 წლიდან BBC– მ სწრაფად გააფართოვა მაუწყებლობის შინაარსი BBC1 და BBC2 არხების მიღმა. 2007 წელს კომპანია მუშაობდა ათი არხით, ანალოგური და ციფრული მაუწყებლობისა და სატელიტური ქსელების საშუალებით, მათ შორის BBC3, BBC4, CBBC, Cbeebies და BBC News 24. BBC ასევე მუშაობს მთელ რიგ ადგილობრივ და რეგიონულ სატელევიზიო არხებზე ინგლისში, შოტლანდიაში, უელსში და ირლანდია. BBC ასევე არის გაერთიანებული სამეფოს რადიოსადგურების უმსხვილესი ოპერატორი, 35 -ზე მეტი სადგურით, მათ შორის რადიო 1, 1Xtra, რადიო 2, რადიო 3, რადიო 4 და Five Live. BBC ’ ლიცენზიის საფასურის მხარდაჭერილი სერვისები ასევე მოიცავს BBC World Service რადიო სერვისს, რომელიც მაუწყებლობს მსოფლიოს 33 ენაზე. კომერციული თვალსაზრისით, BBC Worldwide გამოჩნდა, როგორც მთავარი ძალა გლობალური სატელევიზიო პროგრამების ბაზარზე. ეს კომპანია აკონტროლებს BBC– ის პროგრამირების გაყიდვებს მთელ მსოფლიოში, ასევე დამხმარე გაყიდვებს, როგორიცაა CD და DVD. BBC Worldwide ასევე მართავს უამრავ კომერციულ ტელევიზიას, მათ შორის BBC America, BBC Canada, BBC Food, BBC Kids, BBC Prime, BBC World და Animal Planet, სხვათა შორის. კომპანია ასევე მუშაობს beeb.com ინტერნეტ პორტალზე და iMP ონლაინ პლეერზე. BBC– ს ხელმძღვანელობს აღმასრულებელი დირექტორი მარკ ტომპსონი. 2006 წელს, სამთავრობო კომპანიამ გამოაქვეყნა მთლიანი ბრუნვა £ 4.63 მილიარდი ($ 8.8 მილიარდი).


შინაარსი

განვითარების რედაქტირება

1977 წლის იანვარში, მსოფლიო ადმინისტრაციულმა რადიო კონფერენციამ თითოეულ ქვეყანას დაავალა შექმნას ხუთი მაღალი სიმძლავრის პირდაპირი მაუწყებლობა სატელიტური არხებით შიდა გამოყენებისთვის. [5] 1982 წლის თებერვალში, მას შემდეგ, რაც დაჯილდოვდა ორი არხი, BBC– მ შესთავაზა საკუთარი თანამგზავრული მომსახურება, [6] [7], მაგრამ მთავრობამ მას ორი პირობა დაუწესა:

  • მეორადი მიერ აშენებული გაერთიანებული სატელიტი, ბრიტანული საჰაერო კოსმოსისა და მატრა მარკონის სივრცის კონსორციუმი (ყოფილი მარკონის ფართი გაერთიანდა მატრას ყოფილ მატრა ესპასთან, ამ უკანასკნელის კოსმოსური დანაყოფები მოგვიანებით გახდა ასტრიუმის ნაწილი და შემდეგ Airbus თავდაცვისა და კოსმოსის ნაწილი) ხარჯებით წელიწადში 24 მილიონ ფუნტად.
  • 1983 წლის მაისში შეთანხმდა დამატებითი წესდება, რომელიც BBC- ს საშუალებას აძლევდა სესხის აღება 225 მილიონ ფუნტ სტერლინგამდე, რათა დაეფინანსებინა პროექტის ღირებულება, რადგან არ იყო ნებადართული გამოეყენებინა საჯარო სახსრები და არ გამოეყენებინა შემოსავლის არსებული წყაროები პროექტის დასაფინანსებლად. [8]

1983 წლის შემოდგომაზე, Unisat– ის ღირებულება მნიშვნელოვნად შეაფასეს და შინაგან საქმეთა ახალმა მდივანმა გამოაცხადა, რომ სამი დარჩენილი არხი გადაეცემა დამოუკიდებელ მაუწყებლობის ორგანოს, რათა კერძო სექტორს შეეძლოს კონკურენცია გაუწიოს BBC– ს სატელიტურ მაუწყებლობაში. რამდენიმე თვის განმავლობაში, BBC– მ დაიწყო საუბარი IBA– სთან ერთობლივ პროექტზე, რომელიც დაეხმარება ხარჯების დაფარვას. შემდგომში, მთავრობამ ნება დართო IBA– ს, მოიყვანოს კერძო კომპანიები ხარჯების დასაფარად (სახელწოდებით „21 – ის კლუბი“):

ერთი წლის განმავლობაში, კონსორციუმმა განმარტა, რომ 1986 წლის დაწყების თარიღი გადაიდო 1989 წლამდე [9], ხოლო მთავრობამ ასევე სთხოვა ნება დართო ტენდერში გამოეცხადებინა ახალი სატელიტური სისტემის შენობა ხარჯების შემცირების მიზნით. [10] პროექტი ჩაიშალა 1985 წლის მაისში, როდესაც კონსორციუმმა დაასკვნა, რომ შექმნის ღირებულება არ იყო გამართლებული. BBC- მ განაცხადა, რომ ხარჯები იყო ამკრძალავი, რადგან მთავრობა ამტკიცებდა, რომ BBC- მ და "21 -ის კლუბმა" უნდა გადაიხადონ სპეციალური თანამგზავრის მშენებლობისა და გაშვების ხარჯები. [11]

IBA სატელიტური ფრენჩაიზია რედაქტირება

1986 წლის 2 აპრილს, IBA– მ დაარწმუნა შინაგან საქმეთა მინისტრი, რომ გაეცოცხლებინა DBS პროექტი, მაგრამ სხვადასხვა პირობებში ფართოდ, ჯონ ჯექსონის მიერ მომზადებული ანგარიშის საფუძველზე, კერძო სექტორის კომპანიებმა მოიწვიეს სატელიტის საშუალებით ახალი სატელევიზიო ფრენჩაიზისთვის. მომსახურება IBA– ს სამ DBS არხზე (სულ ხუთიდან გაერთიანებული სამეფოსთვის). ერთ – ერთი პირობა, რომელიც განმცხადებლებმა დააწესა IBA– მ იყო ის, რომ ისინი იყენებდნენ ახალი გამოუცდელი გადაცემის სტანდარტს, D-MAC. ეს იყო ევროკავშირის მხარდაჭერის ნაწილი HD-MAC მაღალი ხარისხის სატელევიზიო სტანდარტისთვის, რომელიც შემუშავდა ფილიპსისა და სხვა ევროპული კომპანიების მიერ. ტექნოლოგია ჯერ კიდევ ლაბორატორიულ სტადიაზე იყო და წინა სტანდარტებთან შეუთავსებელი იყო: HD-MAC გადაცემებს ვერ მიიღებდნენ არსებული ტელევიზორები, რომლებიც იყენებდნენ PAL ან SECAM სტანდარტებს. შემცირდა მაღალი სიმძლავრის (230 ვატი) თანამგზავრის გამოყენების პირობა და არცერთი გამარჯვებული არ იყო გამორიცხული უცხოური სატელიტური სისტემის ყიდვისგან.

IBA– მ მიიღო ხუთი ძირითადი კანდიდატი სერიოზული სატენდერო წინადადებებით პირდაპირი მაუწყებლობის სატელიტური ფრენჩაიზებისთვის, მან ასევე მიიღო საბუთები საბავშვო არხიდან და ITN– დან, რათა დარწმუნებულიყო, რომ მათი პროგრამები გამოყენებულ იქნა ნებისმიერ წარმატებულ წინადადებაზე: [12]

გამარჯვებული ტენდერის რედაქტირება

ბრიტანულმა სატელიტურმა მაუწყებლობამ მოიგო 15 წლიანი ფრენჩაიზია 1986 წლის 11 დეკემბერს DBS სისტემის ფუნქციონირებისთვის, ლიცენზიით სამი არხის მუშაობისთვის. BSB– მა იწინასწარმეტყველა, რომ 400,000 სახლი აღჭურვილი იქნებოდა პირველი წლის განმავლობაში, მაგრამ გარკვეული ეჭვები გაჩნდა თუ არა ეს შესაძლებელი. საკაბელო ორგანო მიესალმება სერვისს, მიაჩნია, რომ ის წაახალისებს მეტ მომხმარებელს, განსაკუთრებით მისი კინო სერვისით. [13] [14] ორიგინალური ოთხი სატელიტური არხი იყო:

არხი აღწერა
ეკრანი გამოწერაზე დაფუძნებული ფილმის არხი ფასია 2.50 ფუნტი კვირაში.
ზიგზაგი საბავშვო და ცხოვრების წესის არხი გაზიარებულია ეკრანთან დღის განმავლობაში.
გალაქტიკა გასართობი არხი საპნის ოპერებითა და ვიქტორინის შოუებით 18:00 საათიდან.
ახლა 24 საათიანი ახალი ამბების, სპორტისა და მიმდინარე საკითხების სერვისი, რომელსაც ახორციელებს ITN.

მომზადება დაწყებისთვის რედაქტირება

ლიცენზიის მინიჭებისთანავე, ამსტრადმა უკან დაიხია, რადგან მათ მიაჩნდათ, რომ არ შეიძლებოდა სატელიტური თეფშის და D-MAC სტანდარტული მიმღების 250 ფუნტად გაყიდვა. ავსტრალიელი ბიზნესმენი ალან ბონდი შეუერთდა კონსორციუმს რიდ ელსვიერთან, Chargeurs, Next და London Merchant Securities– თან ერთად. BSB– მა გამოყო დაფინანსების პირველი რაუნდის ძირითადი ნაწილი ორი თანამგზავრის შესყიდვისა და გაშვებისთვის (შემდგომში ზედმეტობისათვის და შემდგომი არხების უზრუნველსაყოფად) და დაგეგმა მეორე რაუნდი სამაუწყებლო ოპერაციების დაწყებასთან ახლოს. მან დაავალა Hughes Aircraft Company– ს უზრუნველყოს ორი მაღალი სიმძლავრის თანამგზავრი მაკდონელ დუგლასის სატვირთო მანქანების გამოყენებით. ორივე კომპანია ამერიკული იყო და ჰქონდათ სანდოობის რეპუტაცია. ჰიუზი იყო მთავარი კონტრაქტორი და შესთავაზა კომერციული კოსმოსური ინდუსტრია, როგორც პირველი "ორბიტაზე მიწოდება", რომლის მიხედვითაც BSB- ს რისკი შემცირდა, რადგან გადასახადები დაფარულია მხოლოდ თანამგზავრების გაშვებისა და ექსპლუატაციის შემდეგ. [15]

1988 წლის 8 ივნისს მეტოქე მაგნატმა რუპერტ მერდოკმა, რომელმაც ვერ მოიპოვა მარეგულირებელი ნებართვა საკუთარი თანამგზავრული სამსახურისთვის BSB კონსორციუმის შემადგენლობაში, გამოაცხადა, რომ მისი პანევროპული ტელევიზია Sky არხი, ხელახლა ამოქმედდება, როგორც ოთხარხიანი, გაერთიანებულ სამეფოზე დაფუძნებული სერვისი, რომელსაც ეწოდება Sky ტელევიზია, ასტრა სისტემის გამოყენებით და მაუწყებლობა PAL- ში ანალოგური ხმით. BSB– მ იცოდა ასტრას მოახლოების შესახებ, როდესაც მან 1986 წელს წარუდგინა თავისი წინადადება IBA– ს, მაგრამ არ დააკმაყოფილა იგი, ნაწილობრივ IBA– ს რჩევით, რომ Sky- სთვის შეუძლებელი იქნებოდა ანალოგური PAL სიგნალის უსაფრთხოდ გაფანტვა და პროგნოზი, რომ საშუალო სიმძლავრის სატელიტიდან, როგორიცაა ასტრა, დამაკმაყოფილებელი მიღება არ იქნებოდა 1.2 მეტრზე ნაკლები ჭურჭლით, რაც მოითხოვს თითოეული მომხმარებლის ინდივიდუალური დაგეგმვის ნებართვას. Lazard Brothers, Pearson– ის შვილობილი კომპანია, რომელიც პასუხისმგებელია BSB– ს დაფინანსების პირველ მემორანდუმზე, გავრცელებული ინფორმაციით, ასტრა განიხილებოდა როგორც ტექნოლოგია და არა პროგრამირება და, შესაბამისად, მოულოდნელი საფრთხე.

ეტაპი შეიქმნა დრამატული დაპირისპირებისთვის: BSB, რომელიც ელოდებოდა გაერთიანებული სამეფოს ერთადერთ სატელიტურ სამსახურს, შეექმნა მერდოკის Sky– ის აგრესიული დრაივი, რომ ყოფილიყო პირველი სერვისი. როგორც ბრიტანეთის სატელიტური ტელევიზიის ოფიციალური პროვაიდერი, BSB– ს დიდი იმედი ჰქონდა, რადგან კომპანია გეგმავდა მაღალი პროგრამების და პოპულარული გართობის ნაზავს, ხელოვნებიდან და ოპერადან დამთავრებული ფილმების და მუსიკალური ვიდეოების ჩათვლით. სერვისი ასევე იქნება ტექნიკურად უმაღლესი, მაუწყებლობა D-MAC (მრავალჯერადი ანალოგური კომპონენტის ტიპი D) სისტემით, ნაკარნახევი ევროკავშირის რეგულაციებით, სურათის პოტენციურად მაღალი სიმკვეთრით, ციფრული სტერეო ხმით და ფართო ეკრანის პროგრამირების ჩვენებით, ვიდრე არსებული PAL სისტემით. რა BSB აცხადებდა, რომ Sky– ის PAL სურათები ძალიან დამცირებული იქნებოდა სატელიტური გადაცემით და რომ ნებისმიერ შემთხვევაში, BSB მაუწყებლობს უმაღლესი პროგრამით. SES (მოგვიანებით O3b მონაცემთა თანამგზავრების ოპერატორები და სხვა სახელები, მათ შორის AMC, Ciel, NSS, Quetzsat, YahSat და SES, და ადრე იმ დროს, Astra TV სატელიტური ოპერატორი), არ გააჩნდა მაუწყებლობის მარეგულირებელი ნებართვა, ჰქონდა გეგმები (თავდაპირველად ) მხოლოდ ერთი თანამგზავრისთვის, რომელსაც არ აქვს სარეზერვო ასლი და ევროპული სატელიტური გამშვები მანქანა არიანე განმეორებითი წარუმატებლობები განიცადა. თუმცა, SES– მა გამოიყენა დაგვიანებული დრო თანამგზავრის ხელახალი ინჟინერირებისთვის, რათა შეამცირა საჭირო ჭურჭლის ზომა, რომელიც სხვაგვარად იქნებოდა 60 სმ – ზე მეტი (24 ”).

ცისგან და მისი ჭურჭლის ანტენებისგან დისტანცირების მიზნით, BSB– მ გამოაცხადა ახალი ტიპის ბრტყელი ფირფიტა სატელიტური ანტენა სახელწოდებით "კვადრატული" (ანუ "კვადრატული საჰაერო"). პრესისთვის ნაჩვენები საილუსტრაციო მოდელი იყო დუმილი და BSB– მ შეუკვეთა სამუშაო ვერსია, რომლის სიგანე 45 სმ (18 ") იყო. ასევე იყო შესაძლებელი იმავე დიამეტრის ჩვეულებრივი კერძი.კომპანიას ჰქონდა სერიოზული ტექნიკური პრობლემები ITT- ის D-MAC სილიკონის ჩიპების შემუშავებასთან დაკავშირებით, რომლებიც მისი MAC მიმღებისთვის იყო საჭირო. BSB ჯერ კიდევ იმედოვნებდა, რომ დაიწყებდა 1989 წლის სექტემბერში, მაგრამ საბოლოოდ უნდა აღიაროს, რომ გაშვება გადაიდო.

1988 წლის ზაფხულის განმავლობაში, BSB- მ და BBC– მ მეტი მაყურებლის მოსაპოვებლად მოამზადეს ტენდერი ოთხწლიანი კონტრაქტისთვის უმაღლესი ლიგის ფეხბურთის მაუწყებლობის უფლებისთვის, ITV– ს 44 მილიონ ფუნტ სტერლინგზე. [16] BSB- მ ასევე გამოყო დაახლოებით 400 მილიონი ფუნტი სტერლინგი Paramount, Universal, Columbia და MGM/United Artists კინოთეატრების ბიბლიოთეკების დასაკავშირებლად, ჯამური წინასწარი გადახდებით დაახლოებით 85 მილიონი ფუნტი.

BSB– ის ხარჯებმა დაიწყო ზრდა და მიაღწია 354 მილიონ ფუნტ სტერლინგს, ხოლო აღმასრულებელმა დირექტორმა ენტონი სიმონდს – გუდინგმა უარყო, რომ BSB– ს გადააჭარბა ბიუჯეტს და დაგჭირდებოდა იმაზე მეტი, ვიდრე დაგეგმილი 625 მილიონი ფუნტი იყო საჭირო 1993 წლამდე. [17] 1988 წლის დეკემბერში , ვირჯინი გამოვიდა BSB კონსორციუმიდან, ვითომ იმიტომ, რომ ის კვლავ კერძო გახდა. ვირჯინი ასევე სულ უფრო მეტად დაინტერესდა BSB– ის სამონტაჟო ხარჯებით. ფილმის უფლებებთან ბრძოლა ბოლო წვეთი აღმოჩნდა Virgin– ისთვის, ვინაიდან მას დასჭირდება 131 მილიონი ფუნტის დაფინანსების „დამატებითი პირველი რაუნდი“ 1989 წლის იანვარში, საწყისი 222.5 მილიონი ფუნტის გარდა. მას შემდეგ რაც წარუმატებლად შესთავაზა თავისი წილი BSB– ს დარჩენილ დამფუძნებლებს, ვირჯინმა იგი მიყიდა Bond Corporation– ს, უკვე BSB– ს უმსხვილეს აქციონერს, ნომინალური მოგებისთვის.

დაგვიანებული წამოწყების მიუხედავად, BSB– მა განაგრძო დიდი ინვესტიცია მარკეტინგში 1989 წელს, რათა შემცირებულიყო Sky– ის დროის უპირატესობის ეფექტი. BSB– მა ასევე მიიღო საჭირო სტიმული 1989 წლის ივნისში, როდესაც მან მოიპოვა ფრენჩაიზები ორი დარჩენილი ბრიტანული მაღალი სიმძლავრის DBS არხისთვის, დაამარცხა ექვსი სხვა პრეტენდენტი, როდესაც BBC– მ უარი თქვა გამოყოფილი არხების გამოყენების ყველა გეგმაზე. BSB– მ შეცვალა თავისი შემადგენლობა, რათა შეიცავდეს ცალკეულ არხებს ფილმებისთვის, სპორტისთვის, პოპ მუსიკისთვის, ზოგადი გასართობებისთვის და მიმდინარე საკითხებისთვის. სამწუხაროდ, ამან გაზარდა კერძების ზომა, რომელიც საზოგადოებამ უნდა შეიძინოს 25 -დან 35-40 სანტიმეტრამდე BSB– ს სუბსიდიებით, რამაც ხელი შეუწყო საცალო ფასების შენარჩუნებას 250 ფუნტად.

ხუთარხიანი სერვისის რედაქტირების დაწყება

BSB– ის ხუთი სატელიტური არხი ფართო საზოგადოებისთვის იყო:

მეექვსე ნახევარ განაკვეთზე არხის საშუალებით (შეფერხების დროს, როდესაც სპორტული არხი არ მაუწყებლობს) ფართო საზოგადოების ბიზნეს მომხმარებლების გამოწერაზე, რადგან BSB Datavision იყო კომპანიის შვილობილი კომპანია, რომელიც დაშიფრული სატელევიზიო მომსახურებითა და მონაცემების მიღებას გვთავაზობდა შიდა მიმღებების საშუალებით: [ 18] [19]

BSB– მა დაიწყო თავისი სერვისი 1990 წლის 25 მარტს, ლოზუნგით ჭკვიანია იყოს კვადრატირა გაშვება, ექვსი თვის დაგვიანებით, მოხდა Sky– ის გაშვებიდან 13 თვის შემდეგ. [20] BSB მაუწყებლობა უნდა დაწყებულიყო 1989 წლის სექტემბერში, მაგრამ გადაიდო მიმღები აღჭურვილობის მიწოდებასთან დაკავშირებული პრობლემებით და რადგან BSB– ს სურდა თავიდან აეცილებინა Sky– ის გაშვების გამოცდილება, როდესაც მაღაზიების უმეტესობას არ ჰქონდა გასაყიდი მოწყობილობა.

BSB აცხადებდა, რომ მას ჰყავდა დაახლოებით 750,000 ხელმოწერა, ხოლო Sky– მ გააფართოვა თავისი შესაძლებლობები 1,5 მილიონზე მეტ სახლში. ითვლებოდა, რომ ორივე კომპანია შეიძლება დაირღვეს მაშინაც კი, თუ ხელმოწერები სამ მილიონ ოჯახს მიაღწევს, ანალიტიკოსების უმეტესობა ელოდება ამას 1992 წელს.

კონკურენცია და შერწყმა რედაქტირება

Sky– ის თავმოყვარეობამ BSB– ით დაამტკიცა, რომ PAL სისტემა მისცემს სურათის ადეკვატურ ხარისხს და რომ ბევრი მაყურებელი სიამოვნებით უყურებს Sky– ს უფრო პოპულისტურ გამოსვლას, ვიდრე ელოდება BSB– ის მიერ დაპირებული ხარისხის პროგრამირებას. Sky– მ დაიწყო თავისი მრავალარხიანი სერვისი ისლვორთში მდებარე სამრეწველო ქონების სტუდიებიდან, ათწლიანი იჯარით SES გადამცემებზე 50 მილიონი ფუნტით, სარეზერვო ასლის გარეშე. მეორეს მხრივ, BSB იმუშავებდა უფრო ძვირადღირებული შტაბიდან მარტოს პოლოში, ბათერსიაში, საკუთარი თანამგზავრების მშენებლობასა და გაშვებას ეღირება დაახლოებით 200 მილიონი ფუნტი, რომელთაგან მეორე იყო სარეზერვო.

როდესაც BSB საბოლოოდ გავიდა ეთერში 1990 წლის მარტში (Sky– დან 13 თვის შემდეგ), კომპანიის ტექნიკური პრობლემები მოგვარდა და მისმა პროგრამირებამ კრიტიკული მოწონება დაიმსახურა. თუმცა, მისი D-MAC მიმღებები უფრო ძვირი იყო ვიდრე Sky- ის PAL ეკვივალენტები და შეუთავსებელი მათთან. ბევრმა პოტენციურმა მომხმარებელმა კონკურენტი სატელიტური კომპანიების კონკურენცია შეადარა VHS და Betamax ჩამწერებს შორის ფორმატის ომს და აირჩიეს ლოდინი და ნახვა, თუ რომელი კომპანია გაიმარჯვებდა, რათა თავიდან აეცილებინა პოტენციურად მოძველებული ტექნიკის ყიდვა. BSB- მ და Sky– მა დაიწყეს ბრძოლა უზარმაზარი დანაკარგების ტვირთთან, სწრაფად მზარდი ვალები და გაშვების მიმდინარე ხარჯები. 1990 წლის 2 ნოემბერს გამოცხადდა 50:50 შერწყმა ერთი კომპანიის სახელწოდებით ბრიტანული Sky მაუწყებლობა (იყიდება როგორც "ცა"). [1] [2] [3]

არხების რედაქტირება

შერწყმის შემდეგ, BSkyB სწრაფად გადავიდა რაციონალიზაციაში იმ არხების რაციონალიზაციაში, რაც ახლა მას ეკუთვნოდა:

  • გასართობი არხი Galaxy დაიხურა მისი გადამცემი გადაეცა Sky One– ს 1990 წლის 2 დეკემბერს.
  • ფაქტობრივი, ცხოვრების წესისა და ხელოვნების არხი ახლა დაიხურა და მისი გადამცემი გადაეცა Sky News– ს 1990 წლის 1 დეკემბერს, თუმცა, რადგანაც ზოგიერთი ხელოვნების პროგრამირება ჯერ კიდევ ნაჩვენები უნდა ყოფილიყო, მოკლევადიანი უარის თქმის სერვისი სახელწოდებით Sky Arts დაიწყო მაუწყებლობისთვის. მარკოპოლის გადამცემი შაბათ -კვირას 1992 წლის 31 დეკემბრამდე.
  • მუსიკალური არხი Power Station დარჩა ეთერში 1991 წლის 8 აპრილამდე და იგი შეიცვალა მარკოპოლოს გადამცემზე Sky Movies– ით.
  • სპორტულმა არხმა შეინარჩუნა თავისი სახელი გარკვეული პერიოდის განმავლობაში, შემდეგ გადაირქვა Sky Sports 1991 წლის 20 აპრილს და გადაარქვა Sky Sports 1 1996 წლის 16 აგვისტოს, როდესაც Sky Sports 3 დაიწყო. დარჩა ეთერში თავისი მარკოპოლოს გადამცემით, 1991 წლის 15 აპრილს Astra 1B სისტემის ამოქმედებამდე ცოტა ხნით ადრე და შეინარჩუნა სახელი 1997 წლამდე, მოკლედ გადაკეთდა როგორც Sky Movies Screen 2 (1997 წლის 1 ნოემბერი), რასაც მოჰყვა Sky Premier (1998 წლის 10 სექტემბერი) ), შემდეგ კი Sky Movies 2 (2003 წლის 1 ნოემბერი). არხს ახლა Sky Cinema Showcase ჰქვია.

შედეგების რედაქტირება

BSB– ს აქციონერებმა და Murdoch's News International– მა მიიღეს უზარმაზარი მოგება მათ ინვესტიციებზე, 50:50 გაერთიანებული საწარმო, რომელსაც აქვს ეფექტური კვაზი მონოპოლია ბრიტანული თანამგზავრული სატელიტური ტელევიზიის შესახებ. გაერთიანებული სამეფოს პერსპექტივიდან, ბრიტანული სატელიტური მაუწყებლობის არსებობამ ხელი შეუშალა ამ შემოსავლის 100% -ს News International- ის მიერ, რაც ამცირებს მერდოკის უნარს გავლენა მოახდინოს მთავრობის პოლიტიკაზე. საგას ერთ -ერთ ეტაპზე News International– ის წინაშე იდგა დაშლა მისი ბანკირების ხელით. [21]

Comcast– ის მიერ Sky– ის ხელში ჩაგდების შემდეგ 2018 წლის ოქტომბერში, მერდოკი აღარ მონაწილეობდა ბრიტანულ ტელევიზიაში, მაგრამ შეინარჩუნა თავისი გაზეთის აქტივები News Corp.

მარეგულირებელი კონტექსტი რედაქტირება

ახალი სატელევიზიო გადამცემი სისტემა, მულტიპლექსური ანალოგური კომპონენტები, თავდაპირველად შეიქმნა მაღალი რეზოლუციის ტელევიზიისათვის, მაგრამ ევროპელმა მწარმოებლებმა შეიმუშავეს დაპატენტებული ვარიანტები და წარმატებით ლობირეს მარეგულირებელი ორგანოები ისე, რომ იგი მიიღეს ევროპული საზოგადოებების კომისიამ, როგორც სტანდარტი ყველა პირდაპირი მაუწყებლობის თანამგზავრისთვის. ამან მოახდინა გავლენა იმაზე, რომ დაბალბიუჯეტიან არაევროპელ მწარმოებლებს არა მარტო მოუწევდათ მწარმოებლებისათვის ჰონორარის გადახდა, არამედ არ ექნებოდათ უშუალო წვდომა ტექნოლოგიაზე და, შესაბამისად, ყოველთვის ჩამორჩებოდნენ ახალ განვითარებებს.

გაერთიანებულ სამეფოში მაუწყებლობის დამოუკიდებელმა ორგანომ შეიმუშავა ვარიანტი D-MAC, რომელსაც გააჩნდა უმნიშვნელო გაუმჯობესება აუდიო არხზე და დაჟინებით მოითხოვდა მის გამოყენებას სატელიტური სამსახურის მიერ, ლიცენზირებულიყო თავისთავად. დანარჩენ ევროპაში, სატელიტური ტელევიზიის მწარმოებლები სტანდარტიზებულნი იყვნენ სხვა ვარიანტზე, D2-MAC, რომელიც იყენებდა ნაკლებ გამტარობას და თავსებადი იყო არსებულ არსებულ ევროპულ საკაბელო სისტემებთან. BSB– ის ამოქმედებით, IBA გახდა ევროპული ორგანიზაციების საიდუმლო „MAC კლუბის“ წევრი, რომელიც ფლობდა პატენტებს MAC– ის ვარიანტებზე და ჰქონდა ჰონორარის გაზიარების ხელშეკრულება ყველა ტელევიზიისათვის და გაყიდული ტოპ ბოქსებისთვის. [ ციტატა საჭიროა ]

IBA არ იყო მიმართული როგორც "ეკონომიკური მარეგულირებელი", ამიტომ დაბალი სიმძლავრის სატელიტური გამტარუნარიანობის თანამგზავრების თავისუფალმა ბაზარმა (როგორიცაა SES Astra) გამოიყენა არსებული დაბალი ღირებულების PAL გადაცემების სარგებელი წინასწარ არსებული set-top box ტექნოლოგიით. IBA გახდა უმწეო და მერდოკმა ნებაყოფლობითი შეთანხმება მიიღო, დაიცვას მაუწყებლობის სტანდარტების კომისიის წესები არაეკონომიკურ საკითხებთან დაკავშირებით, როგორიცაა გამოყენებული ტექნოლოგია. ბედის ირონიით, D-MAC სილიკონის ჩიპების ტექნოლოგიაში დაშიფვრის ბოლო სისტემა იყო ერთ-ერთი მთავარი მიზეზი იმისა, რომ BSB უნდა გაერთიანებულიყო Sky- თან და, შესაბამისად, შორეული აღმოსავლეთის ტელევიზიის მწარმოებლებს ჰქონდათ ბაზარზე წვდომის შეზღუდვა, როდესაც MAC დაიშალა PAL- ის სასარგებლოდ. რა

მდებარეობა და თანამგზავრები რედაქტირება

ვინაიდან კომპანიამ ყურადღება გაამახვილა ასტრას სისტემაზე, რომელიც არ ექვემდებარებოდა IBA– ს რეგულირებას, მარკოპოლოს თანამგზავრები საბოლოოდ გაიყვანეს და მოგვიანებით გაიყიდა (მარკოპოლო 1 1993 წლის 21 დეკემბერს შვედეთის NSAB– ზე და მარკოპოლო 2 1992 წლის 1 ივლისს ნორვეგიის ტელენორზე). მარკოპოლოს ყოფილ თანამგზავრებს დაარქვეს თორი. NSAB– მა იმუშავა მარკოპოლო 1 – ით (სირიუს 1 – ის ჩათვლით) მანამ, სანამ იგი წარმატებით არ გაგზავნეს უსაფრთხო განკარგვის ორბიტაზე 2003 წელს, რადგან მან მიაღწია თავისი საოპერაციო ცხოვრების ნორმალურ დასასრულს, როდესაც საწვავი ამოიწურა. მარკოპოლო 2 მოქმედებდა (როგორც თორი 1) 2002 წლის იანვრამდე და წარმატებით იქნა განკარგული.

შერწყმის შემდეგ, BSB D-MAC მიმღებები იაფად გაიყიდა და ზოგიერთმა ენთუზიასტმა შეცვალა ისინი, რათა სხვა თანამგზავრებზე ხელმისაწვდომი D2-MAC სერვისები მიიღონ. BSB მიმღებები, კერძოდ ფერგიუსონი, შეიძლება შეიცვალოს მიკროპროცესორის შეცვლით. ისეთი კომპანიების კომპლექტების განახლებამ, როგორიცაა Trac Satellite, შესაძლებელი გახადა ხელახლა დარეგულირება, ხოლო სხვა ნაკრებმა სრულად იმუშავა მენიუს სისტემები და "რბილი" დაშიფრული არხების დეკოდირება, თუმცა ეს მოითხოვდა მიმღებს ჰქონოდა ერთ-ერთი გვიანდელი MAC ჩიპსეტი. ზოგიერთ კომპლექტში შედიოდა სმარტ ბარათების მკითხველი და სრული D2-MAC დეკოდირების შესაძლებლობა.

მარკო პოლოს სახლის შტაბი გათავისუფლდა, რამაც BSB– ის თანამშრომლების უმეტესობა გაათავისუფლა, მხოლოდ რამდენიმე გადავიდა სამუშაოდ Sky– ის შტაბში Isleworth– ში. შენობა შეინარჩუნა ახალმა კომპანიამ და 1993 წლის 1 ოქტომბრიდან გახდა სავაჭრო არხი QVC, როდესაც დაიწყო მისი ბრიტანული არხი. სამაუწყებლო პლატფორმა ITV Digital გადავიდა შენობის ნაწილში იმ დასახლების ნაწილად, სადაც Sky- მა იძულებული გახდა დაეტოვებინა ორიგინალური კომპანია. შენობა დაანგრიეს 2014 წლის 8 მარტს, იგი შეიცვალა ჩელსი ხიდზე მდებარე რამდენიმე მდიდრული ბინის ბლოკით.


მინიშნებების ამოღება

ეთიოპიური და ისლამური კულტურები ორივე იზიარებენ შებას დედოფლის ისტორიას. სინამდვილეში ბიბლიაში არის რამდენიმე ადამიანი, რომელსაც შება ჰქვია, ერთი ნოეს ვაჟის, სემის შთამომავალია, მეორე კი მისი ვაჟი, ჰამი. მაგრამ მას ასევე მოიხსენიებენ როგორც ადგილს. ეზეკიელის წიგნი (27 თ. 22-24) გვეუბნება, რომ ტვიროსთან ვაჭრები მოდიოდნენ შებადან და რაამადან და თან მოჰქონდათ სანელებლები, ძვირფასი ქვები და ოქრო - ზუსტად იგივე საქონელი, რაც შებას დედოფალმა მოიტანა. იგი მოვიდა იერუსალიმში სოლომონის მოსანახულებლად.

და მიუხედავად იმისა, რომ ისტორიული მტკიცებულება აკლია თავად შებას დედოფალს, არსებობს უამრავი ტექსტური მტკიცებულება საბას ამ დიდი სამეფოს მხარდასაჭერად.

მაგრამ ებრაული სიტყვის "შება" ყველაზე პოპულარული თარგმანია არაბული "საბა" - გულისხმობს დიდ სამეფოს, საბაელთა სამეფოს, დღევანდელ იემენში. და მიუხედავად იმისა, რომ ისტორიული მტკიცებულება აკლია თავად შებას დედოფალს, არსებობს უამრავი ტექსტური მტკიცებულება საბას ამ დიდი სამეფოს მხარდასაჭერად. ასურულ ტექსტებში, მეფეები სახელწოდებით "იტამრუ" და "კარიბ-ილუ", დაკავშირებულია საბას მეფეებთან, სახელწოდებით "იითამარსი" და "კარიბილი", იემენის ტექსტებში.


შინაარსი

BBC მართავს რამდენიმე სატელევიზიო ქსელს, ტელევიზიას (თუმცა ზოგადად ძალიან მცირე განსხვავებაა ამ ორ ტერმინს შორის დიდ ბრიტანეთში) და მასთან დაკავშირებულ პროგრამირების სერვისებს გაერთიანებულ სამეფოში. გარდა იმისა, რომ არის მაუწყებელი, კორპორაცია ასევე აწარმოებს საკუთარ პროგრამაში უამრავ საკუთარ პროგრამას და ამით არის მსოფლიოში ერთ-ერთი უდიდესი ტელევიზიის მწარმოებელი კომპანია.

ადრეული წლები (1939 წლამდე) რედაქტირება

ჯონ ლოგი ბერდმა შექმნა ბაირის ტელევიზიის განვითარების კომპანია 1926 წელს 1929 წლის 30 სექტემბერს, მან პირველი ექსპერიმენტული სატელევიზიო მაუწყებლობა გადასცა BBC– ს მისი სტუდიიდან Long Acre– ში ლონდონის კოვენტ გარდენის მხარეში, ლონდონის კოვენტ გარდენის საშუალებით. ბერდმა გამოიყენა თავისი ელექტრომექანიკური სისტემა 30 ხაზის ვერტიკალურად დასკანერებული გამოსახულებით, რაც არის საკმარისი გარჩევადობა ერთი ადამიანის ახლო ხედისთვის და გამტარუნარიანობა საკმაოდ დაბალი იმისათვის, რომ გამოიყენოს არსებული რადიო გადამცემები. ხმისა და სურათების ერთდროული გადაცემა მიღწეულია 1930 წლის 30 მარტს, ბრუკმენსის პარკში BBC– ს ახალი ტყუპი გადამცემის გამოყენებით. 1930 წლის ბოლოსთვის ორშაბათიდან პარასკევის ჩათვლით დილის ოცდაათი წუთი გავიდა, სამშაბათს და პარასკევს კი ოცდაათი წუთი შუაღამისას, მას შემდეგ რაც BBC რადიო გავიდა ეთერიდან. ბეირდის მაუწყებლობა BBC– ს საშუალებით გაგრძელდა 1932 წლის ივნისამდე.

BBC– მა დაიწყო თავისი რეგულარული სატელევიზიო პროგრამები სამაუწყებლო სახლის სარდაფიდან, ლონდონი, 1932 წლის 22 აგვისტოს. სტუდია გადავიდა უფრო დიდ უბნებში პორტლანდ პლეის მე –16 ნომერში, ლონდონი, 1934 წლის თებერვალში და განაგრძო 30 ხაზიანი სურათების მაუწყებლობა. სატელეფონო ხაზი საშუალო ტალღის გადამცემს ბრუკმენსის პარკში, 1935 წლის 11 სექტემბრამდე, ამ დროისთვის ელექტრონული ტელევიზიის სისტემების მიღწევებმა ელექტრომექანიკური მაუწყებლობა მოძველებული გახადა. [5]

სერიული სატესტო გადაცემებისა და სპეციალური მაუწყებლობის შემდეგ, რომელიც დაიწყო 1936 წლის აგვისტოში, BBC ტელევიზიის სამსახურმა ოფიციალურად დაიწყო 1936 წლის 2 ნოემბერს ლონდონში ალექსანდრა სასახლის მოაქცია ფრთა. [6] [7] "მოკავშირე პალიში" განთავსებული იყო ორი სტუდია, სხვადასხვა დეკორაციების მაღაზიები, მაკიაჟის ადგილები, გასახდელები, ოფისები და თავად გადამცემი, რომელიც შემდეგ მაუწყებლობდა VHF ჯგუფზე. BBC ტელევიზიამ თავდაპირველად გამოიყენა ორი სისტემა ალტერნატიულ კვირაში: 240-ხაზოვანი Baird შუალედური ფილმის სისტემა და 405-ხაზიანი მარკონი-EMI სისტემა. ორივე ფორმატის გამოყენებამ BBC– ს სერვისი აქცია მსოფლიოში პირველი რეგულარული მაღალხარისხიანი სატელევიზიო სერვისი, რომელსაც იგი გადასცემდა ორშაბათიდან შაბათის ჩათვლით 15:00 საათიდან 16:00 საათამდე და 21:00 საათიდან 22:00 საათამდე. [8] პირველი გადაცემა - და, შესაბამისად, პირველი, სპეციალურ ტელეარხზე - იყო "BBC ტელევიზიის სამსახურის გახსნა" 15:00 საათზე. [9] პირველი მთავარი მაუწყებლობა იყო მეფე გიორგი VI- ისა და დედოფალი ელიზაბეტის კორონაცია 1937 წლის მაისში.

ორი სისტემა უნდა გაშვებულიყო ექვსი თვის განმავლობაში, ადრეულმა ტელევიზორებმა ორივე რეზოლუციას მხარი დაუჭირა. თუმცა, ბაირდის სისტემა, რომელიც იყენებდა მექანიკურ კამერას გადაღებული პროგრამირებისთვის და ფარნსვორტის გამოსახულების დისექტორი კამერებს ცოცხალი პროგრამირებისთვის, აღმოჩნდა ძალიან მძიმე და ვიზუალურად დაბალი და დასრულდა დახურვით (22:00 საათზე) 1937 წლის 30 იანვარს შაბათს. რადიო თაიმსი 2 კვირის შემდეგ, მაგრამ ბაირდის სისტემის დასრულების გადაწყვეტილება ძალიან გვიან მიიღეს, რადგან ის შეიცვალა ბეჭდურ რადიო თაიმსში. [10]

თავდაპირველად, სადგურის დიაპაზონი ოფიციალურად იყო ალექსანდრას სასახლის გადამცემიდან 40 კილომეტრის რადიუსში - თუმცა, პრაქტიკაში, გადაცემების ამოღება შეიძლებოდა ბევრად უფრო შორს, ხოლო 1938 წელს ერთ დროს ინჟინრებმა შეარჩიეს RCA ნიუ იორკში, რომლებიც ექსპერიმენტებს ატარებდნენ ბრიტანული ტელევიზიის საშუალებით. [შენიშვნა 1] მეორე მსოფლიო ომის დაწყებამდე სამსახური აღწევდა 25,000-40,000 სახლს, რამაც გამოიწვია სერვისის შეწყვეტა 1939 წლის სექტემბერში.

ომის დასრულება (1939–1946) რედაქტირება

1939 წლის 1 სექტემბერს, ორი დღით ადრე ბრიტანეთმა ომი გამოუცხადა გერმანიას, სადგური გაითიშა ჰაერიდან მცირე გაფრთხილებით [11] მთავრობა შეშფოთებული იყო, რომ VHF გადაცემები იქნებოდა შუქურა, როგორც ლონდონში მყოფი მტრის თვითმფრინავები. ასევე, სატელევიზიო სამსახურის ბევრი ტექნიკური პერსონალი და ინჟინერი საჭირო იქნებოდა საომარი მოქმედებებისთვის, განსაკუთრებით რადარის პროგრამაში. ბოლო გადაცემა იყო მიკი მაუსის მულტფილმი, მიკი გალა პრემიერი (1933), რასაც მოჰყვა სატესტო გადაცემები, ამ ანგარიშმა უარყო პოპულარული მეხსიერება, რომლის მიხედვითაც მაუწყებლობა შეჩერდა მულტფილმის დასრულებამდე. [11]

ბრიტანეთის რადიო მწარმოებელთა ასოციაციის მონაცემების თანახმად, 18,999 ტელევიზორი იყო წარმოებული 1936 წლიდან 1939 წლის სექტემბრამდე, როდესაც წარმოება ომმა შეაჩერა.

დარჩენილი მონოპოლიური წლები (1946–1955) რედაქტირება

BBC ტელევიზია დაბრუნდა 1946 წლის 7 ივნისს 15:00 საათზე. ჟასმინ ბლი, ერთ -ერთი ორიგინალური გამომცხადებელი, აკეთებდა პირველ განცხადებას და ამბობდა: 'დილა მშვიდობისა ყველას. Როგორ ხარ? გახსოვს მე, ჟასმინ ბლაი? '. 1939 წლის მიკი მაუსის მულტფილმი ოცი წუთის შემდეგ განმეორდა. [11] ალექსანდრა პალასი იყო არხის მთავარი ბაზა 1950 – იანი წლების დასაწყისამდე, როდესაც წარმოების უმეტესი ნაწილი გადავიდა ახლად შეძენილ Lime Grove Studios– ში.

ომისშემდგომი მაუწყებლობის გაშუქება გავრცელდა ბირმინგემში 1949 წელს, სატონ ქოლდფილდის გადამცემი სადგურის გახსნით და 1950-იანი წლების შუა პერიოდისთვის ქვეყნის უმეტესობა დაფარული იყო, გადაცემული 405 ხაზიანი გადაჯაჭვული სურათი VHF– ზე.

დუოპოლი 1955 წლიდან რედაქტირება

როდესაც ITV დაიწყო 1955 წელს, BBC ტელევიზიის სამსახურმა (დაარქვა "BBC tv" 1960 წელს) აჩვენა პოპულარული პროგრამები, მათ შორის კომედიები, დრამა, დოკუმენტური ფილმები, სათამაშო გადაცემები და საპნის ოპერები, რომელიც მოიცავს ჟანრების ფართო სპექტრს და რეგულარულად ეჯიბრებოდა ITV- ს. გახდეს არხი იმ კვირის ყველაზე მაღალი რეიტინგით. არხმა ასევე წარმოადგინა სამეცნიერო ფანტასტიკის შოუ Ექიმი, რომელიც 1963 წლის 23 ნოემბერს - 17:16 საათზე - რომელიც გახდა ბრიტანეთის ერთ -ერთი ყველაზე გამორჩეული და საყვარელი სატელევიზიო პროგრამა.

1964 წლიდან 1967 წლამდე შესწორება

BBC TV– ს სახელი დაერქვა BBC1 1964 წელს, BBC2– ის (ახლანდელი BBC Two) ამოქმედების შემდეგ, მესამე ტელევიზია (ITV იყო მეორე) გაერთიანებული სამეფოსთვის, რათა უზრუნველყოს მეტი ნიშა პროგრამირება. არხი უნდა გაშვებულიყო 1964 წლის 20 აპრილს, მაგრამ შეჩერდა ელექტროენერგიის მასიური გათიშვის შედეგად, რომელმაც ლონდონის დიდი ნაწილი დააზარალა, გამოწვეული Battersea ელექტროსადგურზე გაჩენილი ხანძრით. გახსნის ღამეს გადაღებული ვიდეოჩანაწერი ხელახლა აღმოაჩინეს 2003 წელს BBC– ს ტექნიკოსმა. [ ციტატა საჭიროა საბოლოოდ გაშვება გაგრძელდა მეორე ღამეს, მასპინძელი დენის ტუჰი სანთლის ხელში. BBC2 იყო პირველი ბრიტანული არხი, რომელმაც გამოიყენა UHF და 625 ხაზიანი სურათები, რაც უფრო მაღალ განმარტებას იძლევა, ვიდრე არსებული VHF 405 ხაზიანი სისტემა.

1967-2003 წლებში შესწორება

1967 წლის 1 ივლისს, BBC Two გახდა პირველი სატელევიზიო არხი ევროპაში, რომელიც რეგულარულად ფერადი მაუწყებლობდა, დასავლეთ გერმანიის PAL სისტემის გამოყენებით, რომელიც ათწლეულების განმავლობაში გამოიყენებოდა, სანამ ის თანდათან არ ჩაანაცვლა ციფრულმა სისტემებმა. [12] (BBC One და ITV დაიწყეს 625 ხაზიანი ფერადი მაუწყებლობა ერთდროულად 1969 წლის 15 ნოემბერს). სხვა ხმელეთის არხებისგან განსხვავებით, BBC Two– ს არ აქვს საპნის ოპერა ან სტანდარტული საინფორმაციო პროგრამები, მაგრამ მთელი რიგი პროგრამები განკუთვნილია იყოს ეკლექტიკური და მრავალფეროვანი (თუმცა, თუ პროგრამას აქვს მაღალი აუდიტორიის რეიტინგი, ის ხშირად საბოლოოდ გადადის BBC One– ზე). BBC2– ის განსხვავებული ფუნქცია მის პირველ კონტროლერს სერ დევიდ ატტენბოროს საშუალებას აძლევდა დაევალა პირველი მძიმეწონიანი დოკუმენტური ფილმები და დოკუმენტური სერიები, როგორიცაა ცივილიზაცია, ადამიანის აღზევება და ჰორიზონტი.

მოგვიანებით ატტენბოროს მიენიჭა შვებულება მისი კონტროლერის სამუშაოდან BBC– ს ბუნებრივი ისტორიის განყოფილებაში მუშაობისთვის, რომელიც არსებობდა 1950 – იანი წლებიდან. ეს ერთეული ახლა მთელ მსოფლიოშია ცნობილი Attenborough– თან მაღალი ხარისხის პროგრამების წარმოებით, როგორიცაა სიცოცხლე დედამიწაზე, მცენარეების პირადი ცხოვრება, ლურჯი პლანეტა, ძუძუმწოვრების ცხოვრება, Პლანეტა დედამიწა და გაყინული პლანეტა.

ეროვნული და რეგიონალური ვარიაციები ასევე ხდება BBC One და BBC Two გრაფიკის ფარგლებში.ინგლისის BBC One გამოშვება დაყოფილია თხუთმეტ რეგიონად (მაგალითად, სამხრეთ -დასავლეთი და აღმოსავლეთი), რომლებიც ძირითადად არსებობს ადგილობრივი საინფორმაციო პროგრამების დასამზადებლად, მაგრამ ასევე ზოგჯერ წყვეტს ქსელს ადგილობრივი მნიშვნელობის პროგრამების საჩვენებლად (როგორიცაა ძირითადი ადგილობრივი მოვლენები). გაერთიანებული სამეფოს სხვა ქვეყნებს (უელსს, შოტლანდიას და ჩრდილოეთ ირლანდიას) მიენიჭათ მეტი ავტონომია ინგლისური ქსელისგან, მაგალითად, პროგრამებს უმეტესად ლონდონში აცხადებენ ადგილობრივი მაუწყებლები. BBC One და BBC Two გრაფიკები გაერთიანებული სამეფოს სხვა ქვეყნებში შეიძლება ძალიან განსხვავდებოდეს BBC One- ისა და BBC Two- სგან ინგლისში.

პროგრამები, როგორიცაა პოლიტიკურად დატვირთული მიეცი ჩემი თავი მშვიდობას (დამზადებულია BBC ჩრდილოეთ ირლანდიის მიერ) და საპნის ოპერა მდინარე ქალაქი (დამზადებულია BBC შოტლანდიის მიერ), შეიქმნა სპეციალურად იმისთვის, რომ მოეწყოს ზოგიერთი მაყურებელი თავიანთ ერებში. BBC შოტლანდია აწარმოებს ყოველდღიურ პროგრამებს მისი გალური ენაზე მაყურებლებისთვის, მათ შორის მიმდინარე მოვლენებს, პოლიტიკურ და საბავშვო პროგრამებს, როგორიცაა პოპულარული ეარპა და Dè a-nis?რა BBC Wales ასევე აწარმოებს უელსურ ენაზე დიდ რაოდენობას S4C– სთვის, განსაკუთრებით საინფორმაციო, სპორტულ და სხვა პროგრამებს, განსაკუთრებით საპნის ოპერას Pobol y Cwm ("ხეობის ხალხი") მოკლედ ნაჩვენებია BBC2– ით დიდ ბრიტანეთში 1990 -იან წლებში სუბტიტრებით. [13] გაერთიანებული სამეფოს ქვეყნები ასევე აწარმოებენ მთელ რიგ პროგრამებს, რომლებიც ნაჩვენებია დიდ ბრიტანეთში, როგორიცაა BBC შოტლანდიის კომედიური სერიალი ჩევინი მსუქანიდა BBC ჩრდილოეთ ირლანდიის თოქ -შოუ პატრიკ კილტი თითქმის ცოცხალია.

1980 – იან წლებში BBC– ზე ზეწოლა განხორციელდა დამოუკიდებელი ბრიტანული მწარმოებელი კომპანიების მეტი პროგრამის შეკვეთაზე, ხოლო 1990 წლის მაუწყებლობის კანონის თანახმად, კანონით იყო მოთხოვნილი ამგვარი კომპანიებიდან მისი გამომუშავების 25%. ამან საბოლოოდ გამოიწვია "WoCC" (შემოქმედებითი კონკურენციის ფანჯარა) დამოუკიდებელი მწარმოებელი კომპანიებისათვის, რათა BBC– ს გადაეცა პროგრამები. [14]

პროგრამები ასევე იმპორტირებულია ძირითადად ინგლისურენოვანი ქვეყნებიდან: აღსანიშნავია-თუმცა აღარ არის ნაჩვენები-მაგალითები მოიცავს სიმპსონები შეერთებული შტატებიდან და Მეზობლები ავსტრალიიდან. ინგლისურენოვანი სამყაროს მიღმა არსებული ქვეყნების პროგრამები შედგებოდა მხატვრული ფილმებისგან, რომლებიც ნაჩვენები იყო ორიგინალ ენაზე სუბტიტრებით, დუბლირების ნაცვლად, დუბლირება მხოლოდ მულტფილმებისა და საბავშვო პროგრამებისთვის. [15] ეს მოიცავდა პროგრამებს აღმოსავლეთ ევროპიდან, მათ შორის მომღერალი ზარის ხე აღმოსავლეთ გერმანიიდან, თუმცა საბიუჯეტო მიზეზების გამო დუბლირების ნაცვლად ხმოვანი თარგმანი იქნა გამოყენებული. [16]

Ceefax, პირველი ტელეტექსტის სერვისი, დაიწყო 1974 წლის 23 სექტემბერს. ამ სერვისმა BBC– ს მაყურებელს საშუალება მისცა დაენახათ ტექსტური ინფორმაცია, როგორიცაა უახლესი ამბები მათ ტელევიზიაში. CEEFAX– მა არ მოახდინა სრული გადასვლა ციფრულ ტელევიზიაზე, სამაგიეროდ თანდათან შეიცვალა BBC– ს ახალი ინტერაქტიული სერვისით, სანამ მთლიანად დაიხურა 2012 წლის 22 ოქტომბერს. [[ ციტატა საჭიროა ]

2003 წლის მარტში BBC– მ გამოაცხადა, რომ 2003 წლის მაისის ბოლოდან (შემდგომ გადაიდო 14 ივლისამდე) აპირებდა თავისი რვავე შიდა სატელევიზიო არხის (მათ შორის, BBC1– ის 15 რეგიონალური ვარიაციის) გადაცემას Astra 2D თანამგზავრიდან დაშიფრული. ეს ნაბიჯი BBC- ს 85 მილიონი ფუნტი დაზოგავდა მომდევნო ხუთი წლის განმავლობაში. [ ციტატა საჭიროა ]

მიუხედავად იმისა, რომ Astra 2D თანამგზავრის "ნაკვალევი" უფრო მცირე იყო ვიდრე Astra 2A, საიდანაც ადრე იყო დაშიფრული მაუწყებლობა, ეს იმას ნიშნავდა, რომ შესაბამისი აღჭურვილობის მქონე მაყურებელს შეეძლო მიეღო BBC არხები "დასავლეთის უმეტეს ნაწილზე" ევროპა. შესაბამისად, ზოგიერთი უფლებამოსილება უნდა გადაწყდეს პროგრამის პროვაიდერებთან, როგორიცაა ჰოლივუდის სტუდიები და სპორტული ორგანიზაციები, რომლებმაც გამოთქვეს შეშფოთება დაშიფრული სიგნალის გაჟონვის გამო. ამან გამოიწვია ზოგიერთი მაუწყებლობა მიუწვდომელი Sky Digital პლატფორმაზე, როგორიცაა შოტლანდიის პრემიერ ლიგა და შოტლანდიის თასის ფეხბურთი, ხოლო სხვა პლატფორმებზე ასეთი მაუწყებლობა არ შეფერხებულა. მოგვიანებით, როდესაც უფლებების კონტრაქტები განახლდა, ​​ეს პრობლემა მოგვარდა. [ ციტატა საჭიროა ]

2006 წლიდან მოყოლებული შესწორება

BBC ტელევიზიის განყოფილება, რომელსაც ხელმძღვანელობს ჟანა ბენეტი 2006 წლის ბოლოს, შეიცვალა ახალ, ბევრად უფრო დიდ ჯგუფ BBC Vision– ში. [ ციტატა საჭიროა ]

2008 წელს BBC– მ დაიწყო ექსპერიმენტები დიდი ბრიტანეთის გარკვეული არხების პირდაპირ ეთერში, ხოლო 2008 წლის ნოემბერში BBC– ის ყველა სტანდარტული ტელევიზია ხელმისაწვდომი გახდა BBC iPlayer– ის საშუალებით ინტერნეტით საყურებლად. [18]

როდესაც ტონი ჰოლი გახდა გენერალური დირექტორი 2013 წლის აპრილში, მან დაუბრუნა განყოფილება პირვანდელ სახელს BBC ტელევიზია. როგორც ტელევიზია, იგი პასუხისმგებელი იყო BBC– ს სატელევიზიო არხებზე და ონლაინ რეჟიმში ყველა პროგრამის გაშვებაზე, დაგეგმვასა და მაუწყებლობაზე, ასევე მაუწყებლობისთვის შინაარსის წარმოებაზე. [19]

2016 წლის ლიცენზიის საფასურის გადახდის შემდეგ, BBC ტელევიზია გაიყო ორ ნაწილად, შიდა ტელევიზიის წარმოება დაიყო ახალ განყოფილებად სახელწოდებით BBC Studios, რომელსაც აკონტროლებდა მარკ ლინსი და ტელევიზიის დარჩენილი ნაწილები (არხები და ჟანრის გაშვება, BBC Sport, BBC სამი და BBC iPlayer) ეწოდა BBC შინაარსს, რომელსაც აკონტროლებს შარლოტა მური. [4] [20] შედეგად, BBC ტელევიზიის განყოფილება ახლა შინაგანად ცნობილია როგორც BBC Content და "BBC TV" როგორც ერთეულმა არსებობა შეწყვიტა. [4] [21] [22]

2020 წლის 8 დეკემბერს მურმა გამოაცხადა ახალი ლიდერული სტრუქტურა BBC Content– ისთვის, რომელიც ამოქმედდება 2021 წლის აპრილში, რომელიც უპირატესობას ანიჭებს iPlayer– ს კომერციულ სტრიმინგ სერვისებთან კონკურენციის მიზნით. BBC One, Two, and Four– ის კონტროლერის როლი გაუქმდება, BBC– ის ჟანრის ხელმძღვანელებისთვის ავტონომიის მინიჭების სასარგებლოდ, პროგრამების გაშვებისას, არხის კონტროლერის მიერ მეორადი დამტკიცების მოთხოვნის გარეშე. "პორტფოლიოს რედაქტორების" გუნდი შეარჩევს ამ კომისიებიდან BBC ტელევიზიის არხებსა და iPlayer– ზე გადასაცემად, ხოლო iPlayer კონტროლერი დენ მაკგოლპინი გახდება iPlayer და არხების პორტფელის დირექტორი. მაკგოლპინი და ჟანრის ხელმძღვანელები ანგარიშს გაუწევენ მურს. [23] [24]

BBC- ის შიდა ტელევიზიები არ ავრცელებენ რეკლამებს, მათ აფინანსებენ სატელევიზიო ლიცენზიის საფასურით, რომელსაც მაყურებელი ვალდებულია გადაიხადოს ყოველწლიურად. ეს მოიცავს მაყურებელს, რომლებიც უყურებენ რეალურ დროში ნაკადებს ან იძენენ BBC– ის არხების მომსახურებას ინტერნეტით ან მათი მობილური ტელეფონის საშუალებით. BBC– ს საერთაშორისო სატელევიზიო არხები ფინანსდება რეკლამებითა და გამოწერით.


კომპანია-ისტორიები. Com

სახელმწიფო საკუთრებაში არსებული კომპანია
გაერთიანებულია: 1922 როგორც ბრიტანული სამაუწყებლო კომპანია შეზღუდული
თანამშრომლები: 27,000
გაყიდვები: & ფუნტი 1.8 მილიარდი (2.4 მილიარდი აშშ დოლარი) (1996)
SIC: 4832 რადიომაუწყებელი 4833 ტელევიზიის სამაუწყებლო სადგურები

კომპანიის პერსპექტივები:

ჩვენ გპირდებით: უზრუნველვყოფთ ყველას, რომ იყოს სამართლიანი, ზუსტი და მიუკერძოებელი, რათა უზრუნველყოს ფულის ღირებულება, რათა გაუმჯობესდეს BBC– ის სერვისებზე წვდომა, რათა იყოს ანგარიშვალდებული და პასუხისმგებელი.

შპს ბრიტანული სამაუწყებლო კორპორაცია (BBC) არის მსოფლიოში უდიდესი საჯარო სექტორის მედია კომპანია. BBC- ს სიყვარულით ცნობილი როგორც "დეიდა" ან უბრალოდ "Beeb", 1997 წელს აღნიშნა 75 წლის იუბილე. მისი საშინაო სერვისები მოიცავს ორ ეროვნულ ფერად ტელეარხს, ხუთ ეროვნულ რადიო ქსელს, რეგიონულ ტელევიზიას და რადიოსადგურს მთელს ინგლისში, შოტლანდია, უელსი და ჩრდილოეთ ირლანდია. შიდა ოპერაციები დიდწილად ფინანსდება სატელევიზიო ლიცენზიების გაყიდვით მინიმუმ ერთი ტელევიზიის მქონე ოჯახებისთვის. 1997 წელს & ფუნტი 91,50 (138 აშშ დოლარი), ფერადი ლიცენზიის ამ წლიურმა გადასახადმა შექმნა BBC– ს შემოსავლების 95 პროცენტი. ცნობილი როგორც საჯარო დაწესებულება, BBC– ს კომერციული ინტერესები იყო დაფინანსებისა და დებატების მზარდი წყარო 1990 – იან წლებში. 1996 წელს 350 მილიონი ფუნტის შემოსავლით, BBC Worldwide იყო კორპორაციის უდიდესი კომერციული ოპერაცია, რომელიც მოიცავს საგამომცემლო, მულტიმედიურ და საერთაშორისო საქმიანობას.

BBC იღებს უფლებამოსილებას სამეფო ქარტიიდან, რომელიც მას უფლებას აძლევს მოქმედებდეს მთელ გაერთიანებულ სამეფოში. განახლდა ყოველ 10-15 წელიწადში ერთხელ, ამჟამინდელი ქარტია ამოქმედდა 1996 წელს და ძალაშია 2006 წლამდე. რადგან ქარტია გამოცემულია ბრიტანეთის მონარქის მიერ და არა პოლიტიკური პარტიის მიერ, BBC- ს დამოუკიდებლობა და მიუკერძოებლობა კონსტიტუციურად გარანტირებულია. ვადები და პირობები, რომლითაც BBC მუშაობს თავისი გადამცემებითა და ტექნიკური აპარატით, განსახილველია მეორე დოკუმენტში, BBC ლიცენზიით, რომელიც გაცემულია საშინაო მდივნის მიერ (მთავრობის მინისტრი, პასუხისმგებელი მაუწყებლობაზე). ლიცენზია კრძალავს კორპორაციას განახორციელოს რეკლამა ან დაუშვას სპონსორობა ნებისმიერი სახის. თეორიულად ლიცენზია ასევე აძლევს შინაგან მდივანს ვეტოს უფლება მაუწყებლობაზე, რომელიც მიჩნეულია შეუსაბამოდ, მაგრამ ეს უფლება არასოდეს განხორციელებულა. BBC მართავს 12-კაციან მმართველთა საბჭოს, რომელიც დანიშნულია მონარქის მიერ გაერთიანებული სამეფოს და ბრიტანეთის თანამეგობრობის მთავარი პოლიტიკური პარტიების უფროსი პოლიტიკოსების საბჭოს კონსულტაციით. საბჭოს პასუხისმგებლობაა საზოგადოების ინტერესების დაცვა, იმის უზრუნველსაყოფად, რომ BBC- ის გამოცემა ასახავს მის კონსტიტუციაში დაფიქსირებულ უკომპრომისო სტანდარტებს. გუბერნატორები, თავის მხრივ, ნიშნავს გენერალურ დირექტორს და ინდუსტრიის სხვა გამოცდილ აღმასრულებლებს, რომლებიც გააკონტროლებენ BBC– ს ყოველდღიურ საქმიანობას. გუბერნატორები და მენეჯმენტი ერთობლივად არიან პასუხისმგებელი პოლიტიკისა და ზოგადი სტრატეგიის გადაწყვეტილებებზე.

აგვისტოს ამ ინსტიტუტის ისტორია პარალელურად არის მაუწყებლობის ისტორია. ბრიტანული სამაუწყებლო კომპანია ლიმიტედი, როგორც თავდაპირველად იყო ცნობილი, შეიქმნა 1922 წლის 18 ოქტომბერს. იგი წარმოადგენდა თანამშრომლობას წამყვან რადიო მწარმოებლებს შორის-როგორიცაა მარკონის კომპანია და გენერალური ფოსტა (GPO)-რომელთაც სურდათ დანერგვა ეროვნული სერვისი ბრიტანეთში, ხოლო ხელს უშლის რომელიმე ცალკეულ მწარმოებელს მონოპოლიური ძალაუფლების მოპოვებაში. ახალ კომპანიას ჰქონდა სააქციო კაპიტალი და 100,000 ფუნტი, აქციები იყო გამოყოფილი მხოლოდ „ნამდვილ ბრიტანელ მწარმოებლებზე, რომლებიც იყენებდნენ ნამდვილ ბრიტანულ შრომას“ და შემოსავალი გამოიმუშავა ორი გზით. მას ჰქონდა ფოსტის სალიცენზიო მოსაკრებლის ნახევარი 10 შილინგი (75 ცენტი) და მიიღებდა როიალტს წევრი კომპანიების მიერ რადიო გადამცემების გაყიდვისას. ლიცენზია შემოღებულ იქნა 1922 წლის 1 ნოემბერს. იმავე წლის 31 დეკემბრისთვის გაცემული იყო 35 744 ლიცენზია.

1922 წლის 14 ნოემბრის საღამოს, არტურ ბაროუზმა, კომპანიის პროგრამების პირველმა დირექტორმა, წაიკითხა ორი საინფორმაციო ბიულეტენი ლონდონში, მარკონის სახლიდან. ეს იყო პირველი ყოველდღიური გადაცემა BBC– ში. მომდევნო დღეს, მანჩესტერსა და ბირმინგემში რადიოსადგურები გაიხსნა და თვის ბოლოსთვის ბრიტანელ რადიოს მოყვარულებს შეეძლოთ ყოველდღიურად გაეტარებინათ ხუთსაათიანი მაუწყებლობა. იმისდა მიუხედავად, რომ თავდაპირველ მაუწყებლებს ჰქონდათ მცირე გამოცდილება ამ სფეროში-ან შესაძლოა ამის გამო-სტანდარტები, რომლებიც მათ დაადგინეს როგორც საინფორმაციო სამსახურში, ასევე ბავშვთა გადაცემებში, აძლევდა ტონს მომდევნო ათწლეულების განმავლობაში. მათი წარმატება ნაწილობრივ განპირობებული იყო ჯონ სი რეითის გავლენით, რომელიც 33 წლის ასაკში გახდა კომპანიის პირველი გენერალური მენეჯერი. რეიტი იყო შოტლანდიის ომის ვეტერანი, ინჟინერიის გამოცდილებით და მკაფიო ხედვით იმისა, თუ რისი მიღწევა შეეძლო საზოგადოებრივ მაუწყებლობას იდეალისტური გუნდის მიერ. მან განსაზღვრა კომპანიის პოლიტიკა და უკარნახა პროგრამის მიქსი. რაიტის პირველ წელს სათავეში, პროგრამირება გაფართოვდა და მოიცავდა ოპერისა და თეატრის გარე მაუწყებლობას, ყოველდღიური ამინდის პროგნოზს და სპორტულ ღონისძიებათა პირდაპირ კომენტარებს. პროგრამების ამ ასორტიმენტის თვალყურის დევნისთვის, BBC– მ გამოაქვეყნა სახელმძღვანელო სახელწოდებით Radio Times, რომელიც მოიცავდა ინფორმაციის დაგეგმვას, კომენტარებს და სტატიებს ახალი მედიის განვითარების შესახებ. 1923 წლის ბოლოსთვის ექსპერიმენტულმა მაუწყებლობამ მიაღწია ამერიკას და რადიო პარიზის გადაცემა გადაეცა მსმენელებს ინგლისის სამხრეთით. იმავდროულად, ბრიტანული სადგურების რაოდენობა, რომელსაც BBC აწარმოებდა, გაიზარდა 10 -მდე, ხოლო თანამშრომელთა რაოდენობა გაიზარდა ოთხიდან 1922 წლის დეკემბერში 177 -მდე, მომდევნო წლის დეკემბერში.

სადგურების რაოდენობა გაიზარდა მომდევნო რამდენიმე წლის განმავლობაში, ისევე როგორც მაუწყებლობის ძალა. 1926 წლის მაისის გენერალური გაფიცვის დროს, გაზეთების უმეტესობის გამოცემა შეჩერდა ერთი კვირით. ასევე ამ დროს, BBC– მ გაზარდა ყოველდღიური საინფორმაციო გამოშვებები ხუთამდე, რაც გახდა მასობრივი კომუნიკაციის ერთადერთი საშუალება ქვეყნის მრავალ ქვეყანაში. მიუხედავად იმისა, რომ მთავრობის ზეწოლამ BBC- ს ხელი შეუშალა გასაუბრებაზე მომუშავე მაღაროელებთან გასაუბრებაზე, რეითმა წარმატებით დაიწყო კამპანია, რომ შეენარჩუნებინა კომპანიის სარედაქციო დამოუკიდებლობა გაფიცვების შესახებ ანგარიშების გაშუქებასთან დაკავშირებით. BBC– ს პოზიცია გაძლიერდა 1927 წლის 1 იანვარს, როდესაც ბრიტანული სამაუწყებლო კომპანია გახდა ბრიტანული სამაუწყებლო კორპორაცია, რომელიც შეიქმნა ახალი სამეფო წესდებით, რომელიც გარანტიას იძლეოდა, რომ ის არ იყო „პარლამენტის არსება და დაკავშირებული პოლიტიკურ საქმიანობასთან“. ახალი კომპანიის დევიზია იყო "და ერი ეტყვის მშვიდობას ერს". სერ ჯონ რეიტი დაინიშნა გენერალურ დირექტორად, პოსტი მან შეინარჩუნა 1938 წლამდე. გენერალური ფოსტის უფროსი (ფოსტის აღმასრულებელი დირექტორი) აგრძელებდა საზოგადოებიდან ლიცენზიის საფასურის შეგროვებას და მაუწყებლობის ნებადართულ საათებზე შეზღუდვების დაწესებას, მაგრამ პოლიტიკის შემუშავების პასუხისმგებლობა იყო გადაეცა ხუთკაციანი მმართველთა საბჭოს, ტრადიცია, რომელიც დღემდე გრძელდება. 1930-31 წლების დეპრესიის წლებში გაიცემა 1000 ლიცენზია დღეში, ხოლო 1935 წლისთვის მოსახლეობის 95 პროცენტს შეეძლო მიეღო BBC– ს მინიმუმ ერთი პროგრამა საკუთარ სახლებში. BBC– ის სახელმძღვანელო პრინციპი იყო მიღების სრული გაშუქება და მართლაც, ეს იყო ალბათ ყველაზე ღარიბ კლასებს შორის და ქვეყნის ყველაზე შორეულ რეგიონებში, რომ სერვისი ყველაზე მეტად დაფასდა. ასევე ამ პერიოდში მოხდა პირველი უცხოენოვანი მაუწყებლობა ლონდონის ბუშ ჰაუსიდან. არაბული სამსახური გაიხსნა 1938 წლის იანვარში, რასაც მოჰყვება ორი თვის შემდეგ პორტუგალიურ და ესპანურ ენებზე მსახურება.

ტელევიზიის ინაუგურაცია 1930 -იან წლებში

სატელევიზიო სამსახურს უფრო რთული დაბადება ჰქონდა. BBC ატარებდა ექსპერიმენტებს სატელევიზიო მაუწყებლობაზე 1932 წლიდან და 1936 წლის ნოემბერში შეძლო მსოფლიოში პირველი მაღალი ხარისხის შავ-თეთრი სერვისის წამოწყება ტელევიზიის დირექტორის ჯერალდ კოკის ხელმძღვანელობით. პირველი სამი წლის განმავლობაში, ტელევიზორების აკრძალულმა ფასმა შეზღუდა მაყურებელთა რაოდენობა 20,000 -მდე, მაგრამ პროგრამების სპექტრი იყო შთამბეჭდავი და წინასწარმეტყველებდა იმ უზარმაზარ გავლენას, რომელსაც ტელევიზია მოახდენდა ომისშემდგომ წლებში. BBC– ს ახალმა ტელევიზიამ გაშუქებულ მოვლენებს შორის იყო მეფე ჯორჯ VI- ისა და დედოფალი ელიზაბეტის გამეფება და მაკბეტის შესრულება ლორენს ოლივიესთან ერთად სათაურის როლში. 1939 წლის 1 სექტემბერს ტელევიზიის მაუწყებლობა შეწყდა. სატელევიზიო გადამცემი ალექსანდრა პალასში ლონდონში იყო თვითმფრინავების მიმართულების სრულყოფილი მაძიებელი და, ეროვნული უსაფრთხოების მიზეზების გამო, მომსახურება დარჩა ეთერში მეორე მსოფლიო ომის განმავლობაში. BBC ხელახლა გაიხსნა 1946 წლის ივნისში, როდესაც ლონდონის დიდ ტერიტორიაზე 100,000 მაყურებელი უყურებდა ომის დასრულების აღსანიშნავ გამარჯვების აღლუმს და მიაღწია უმაღლეს წერტილს 1953 წლის 2 ივნისს, ვესტმინსტერში ელიზაბეტ II- ის კორონაციის ისტორიული ტელევიზიით. სააბატო

BBC– ს რადიომ უდიდესი გავლენა მოახდინა ომის წლებში თავისი ინფორმაციული მაუწყებლობით. მისი გავლენა იგრძნობოდა გაერთიანებული სამეფოს საზღვრებს მიღმა. ეს იყო უცხოურ ენაზე გადაცემები ოკუპირებულ ტერიტორიებზე. BBC– ს მიდგომა ახალი ამბების გაშუქების შესახებ მოკლედ იქნა აღწერილი R. T. Clark– ის, უცხოური ახალი ამბების დირექტორის მიერ, რომელმაც განუცხადა თავის დამატებულ საინფორმაციო სამსახურს: „ახლა ომია. თქვით სიმართლე. ეს ჩვენი საქმეა. დიდი მადლობა და წარმატებებს გისურვებთ“. იმავდროულად, საშინაო ფრონტზე, საშინაო სამაუწყებლო სადგურები შემოიფარგლებოდნენ ერთი ტალღის სიგრძით, სახელწოდებით Home Service, რომელმაც შემოიღო ინოვაციური თუ არა საკმაოდ მაღალი პროგრამირება უზენაესი ძალისხმევით, რათა დაეძლიერებინა ქვეყნის მორალი ომის პირველ წლებში. 1940 წლის იანვარში შემოიღეს მეორე პროგრამა საზღვარგარეთ განლაგებული ბრიტანელი ჯარების მორალის ამაღლების მიზნით. ისეთი ატრაქციონები, როგორიცაა პოპულარული ამერიკული ჯიშის ვარსკვლავები, სწრაფად დაეხმარა ძალების პროგრამას ბრიტანეთში უზარმაზარი სამოქალაქო აუდიტორიის უზრუნველსაყოფად. ომის ბოლოს ძალების პროგრამას დაერქვა სინათლის პროგრამა, რაც გახდა BBC– ს პირველი ოფიციალური აღიარება იმისა, რომ უგუნებობას მუდმივი ადგილი ეკავა რადიო გრაფიკში.

მეორე მსოფლიო ომის შემდგომ კეთილდღეობა სრულდება BBC– ს მონოპოლიით

1946 წლისთვის რადიო და სატელევიზიო ლიცენზია შესთავაზეს 2 ფუნტ სტერლინგად (2,90 აშშ დოლარი), ხოლო სახლისა და შუქის პროგრამები დაემატა მესამე პროგრამის დამატებას, რომელიც შეიქმნა იმის დასაკმაყოფილებლად, რაც საკამათოდ აღიქმებოდა, როგორც "სერიოზული ლიტერატურის პრაქტიკულად დაუოკებელი მოთხოვნა". და დრამა, კარგი მუსიკისთვის და ინტელექტუალური დისკუსიისთვის. ” კლასიკური მუსიკის მოყვარულებმა განსაკუთრებით ისარგებლეს ამ ცვლილებით. 1947 წელს BBC– ს მიენიჭა მესამე სამეფო ქარტია და, მიუხედავად საწვავის დეფიციტისა, რამაც გამოიწვია ყველა სატელევიზიო მომსახურების დროებითი შეჩერება და ზოგიერთი რადიო სერვისი, განაგრძო თავისი საქმიანობის გეოგრაფიული არეალის გაფართოება.

1950 წელს BBC– ს მუდმივი თანამშრომლების რაოდენობა 12 000 – ს გადააჭარბა და ახალი სატელევიზიო სტუდიები გაიხსნა ლონდონში, Lime Grove– ში. იმავე წელს, ბევერიჯის მაუწყებლობის კომიტეტმა გამოაქვეყნა ვრცელი ანგარიში, რომელიც მხარს უჭერდა BBC– ს მაუწყებლობის მონოპოლიის უფლებას. 1951 წელს, თუმცა, შრომისმოყვარეობის შემდგომი მკაცრი პერიოდის შრომის მთავრობა შეიცვალა კონსერვატიული მთავრობით, რომელმაც გააპროტესტა ნაციონალიზაცია და ხაზი გაუსვა თავისუფალი ბაზრის მნიშვნელობას ბრიტანეთის დეპრესიული ცხოვრების დონის ამაღლებაში. როდესაც უმუშევრობის დონე მცირდება და მოთხოვნა სამომხმარებლო საქონელზე იზრდება, საჯარო დებატები ტელევიზიაზეა ორიენტირებული, როგორც ლეგიტიმური საშუალება საინტერესო ახალი პროდუქტების რეკლამირებისთვის. კონსერვატიული მთავრობის მიერ დაფინანსებული 1954 წლის სატელევიზიო აქტმა დაარღვია BBC– ს ტელევიზიის მონოპოლია. როგორც სატელევიზიო აქტის უშუალო შედეგი, შეიქმნა დამოუკიდებელი ტელევიზიის ორგანო (ITA) და 1955 წლის 22 სექტემბერს, პირველი კომერციული მაუწყებლობა გავიდა ეთერში. მიუხედავად იმისა, რომ რეკლამა ნებადართული იყო დამოუკიდებელ სადგურებზე, ის მკაცრად რეგულირდება და დამოუკიდებელი ტელევიზიის პირველი ათწლეულის ანალიზების უმეტესობა ფოკუსირებულია ITA- სა და BBC- ს შორის ბევრ მსგავსებაზე და არა მათ განსხვავებებზე.

ტექნოლოგიური განვითარება 1950 -იან, 1960 -იან და 1970 -იან წლებში

იმავდროულად, სატელევიზიო ტექნოლოგია ასევე სწრაფად ვითარდებოდა. 1955 წლის ოქტომბერში პირველი ექსპერიმენტული ფერადი ტელევიზიის გადაცემა დაიწყო ალექსანდრას სასახლიდან ლონდონში. ამ დროისთვის, მოსახლეობის დაახლოებით 95 პროცენტს შეეძლო ტელევიზიის მიღება სახლში. შესაბამისად გაიზარდა პროგრამის საათები, 1954 წელს კვირაში 38 საათიდან 1955 წელს კვირაში 50 საათამდე. ახალი აქცენტი გაკეთდა რეგიონულ მაუწყებლობაზე და რეგიონულ ოფისებს მიეცა პროგრამირების მეტი ავტონომია. გარე მაუწყებლობაც უფრო სათავგადასავლო გახდა. მაგალითად, 1959 წლის ოქტომბერში პოპულარული ასტრონომიული პროგრამა Sky at Night შეიცავდა რუსული კოსმოსური ხომალდის მიერ გადაღებულ ფოტოებს მთვარის შორეულ მხარეს.ეს ინოვაციები ფასად იქნა მიღწეული და, რადგან შეშფოთებულია BBC– ის დაფინანსებით, მთავრობამ გადადგა უჩვეულო ნაბიჯი 1963 წელს, გაუქმდა სატელევიზიო ლიცენზიაზე აქციზის გადასახადი და BBC– ს საშუალება მისცა შეენარჩუნებინა სრული და ფუნტი 4 საფასური. ფინანსების გაუმჯობესების ერთ-ერთი შედეგი იყო 1964 წლის აპრილში მეორე სატელევიზიო არხის, BBC2– ის დანერგვა, რომელიც გენერალურმა დირექტორმა ჰიუ გრინმა აღწერა BBC1– ის როგორც „შემავსებელი და არა კონკურენტი“. გრინი საკამათო ფიგურა იყო, რომელიც პრესაში უფრო კონსერვატიულმა ელემენტებმა გააკრიტიკეს უპატივცემულო სატირისა და პოპულისტური დრამის წახალისებისათვის იმ დროს, როდესაც BBC უნდა წარმოედგინა დამოუკიდებელი არხის კომერციალიზმის ალტერნატივა. თუმცა, BBC2 სწრაფად ჩამოყალიბდა, როგორც უმცირესობათა და სპეციალიზებული პროგრამების ფორუმი, ისევე, როგორც მესამე პროგრამა რადიო მსმენელებისთვის 18 წლის წინ. თავდაპირველად ხელმისაწვდომი იყო მხოლოდ ლონდონის რეგიონში, გადაცემის შესაძლებლობა გავრცელდა რამდენიმე წლის განმავლობაში გაერთიანებული სამეფოს ყველა კუთხეში.

1967 წლის ივლისში BBC2 მიჰყვა ამერიკელებს და გახდა პირველი ევროპული ტელევიზია, რომელმაც შესთავაზა რეგულარული ფერადი ტელევიზიის მომსახურება PAL სისტემის გამოყენებით. ფერადი წამოწყების წარმატებამ განაპირობა 1968 წელს დამატებითი და ფუნტი 5 ლიცენზიის საფასურის შემოღება, ფერადი სერვისი გავრცელდა BBC1– ზე და დამოუკიდებელ არხზე 1969 წლის ნოემბერში. პარალელური განვითარება იყო სტერეო VHF რადიოსადგურების გავრცელება გაერთიანებულ სამეფოში. VHF სისტემის გაფართოებული მაუწყებლობის შესაძლებლობების შესაბამისად, BBC– მ 1967 წელს შემოიღო მეოთხე რადიო ქსელი, რომელიც მიეძღვნა პოპულარულ მუსიკას და დაარქვა მას რადიო 1. არსებული ქსელები გახდა რადიოები 2, 3 და 4 შესაბამისად. მეხუთე რადიო ქსელი გაიხსნება 1990 წლის აგვისტოში.

პროგრამირების დაპირისპირება 1970 და 1980 წლებში

1970 -იანი წლებისთვის ბევრმა კრიტიკოსმა იგრძნო, რომ მსურველებს შეენარჩუნებინათ აუდიტორიის მაყურებელი ფიგურები, მხცოვანი ბები აწარმოებდა დაბალ და არა არსებით პროგრამებს. კორპორაციის წარმომადგენლებმა აღნიშნეს ამ არგუმენტის უარსაყოფად დაჯილდოვებული შოუს გრძელი სია. BBC– ს აღმასრულებლებისთვის ყველაზე დიდი შეშფოთება იყო კომპანიის გრძელვადიანი ფინანსური ჯანმრთელობა. 1975 წელს ხარჯებმა პირველად გადააჭარბა შემოსავალს. BBC– ის ბიუჯეტის შემცირების სერიამ 1980 – იანი წლების დასაწყისში ხაზი გაუსვა დიდი კომერციული ქსელების შედარებით ფინანსურ სიძლიერეს, რომლებიც ახლა აწარმოებდნენ ისეთ მდიდრულ პერიოდს, როგორიცაა Brideshead Revisited, ერთხელ BBC– ს ექსკლუზიური შენახვა. კომერციულმა ტელევიზიამ ასევე დაიწყო ინიციატივის აღება ახალი სახის პროგრამებში. მაგალითად, 1983 წლის იანვარში BBC– ზე საუზმეზე დროული ტელევიზიის დანერგვა იყო პასუხი კომერციულ ქსელში მსგავს წამოწყებაზე.

1985 წლის ზაფხულში მოხდა ინციდენტი, რომელმაც ყურადღება გაამახვილა BBC– ს ანგარიშზე ბრიტანეთის მთავრობის წინაშე. დავის ცენტრში იყო ჩრდილოეთ ირლანდიის შესახებ BBC– ის დოკუმენტური ფილმი სახელწოდებით კავშირის ზღვარზე, რომელიც ასახავდა ინტერვიუს დროებითი IRA– ს შტაბის სავარაუდო უფროსთან. პროგრამის ჩვენების დაწყებამდე რამდენიმე დღით ადრე, BBC– ს მმართველთა საბჭომ დაემორჩილა შინაგან საქმეთა მდივნის ლეონ ბრიტენის ზეწოლას, რომ დოკუმენტი გადაეღო იმ მოტივით, რომ მან ტერორიზმის ლეგიტიმური პლატფორმა შესთავაზა. ამ გადაწყვეტილებამ გამოიწვია უთანხმოება კორპორაციის გენერალურ დირექტორთან, ალასდაირ მილნთან, რომელმაც გააპროტესტა ის, რაც მიიჩნია ცენზურის მიუღებელ დონეზე როგორც BBC– ს შიგნით, ისე მის გარეთ. Home Services- ისა და World Service- ის ჟურნალისტებმა ერთდღიანი გაფიცვა ჩაატარეს პროტესტის ნიშნად და როდესაც მეტოქე კომერციული ქსელის კოლეგები თანაგრძნობით გავიდნენ, გაერთიანებულ სამეფოში ახალი ამბების გაშუქება ფაქტობრივად შეჩერდა. გაფიცვა დასრულდა მაშინ, როდესაც გენერალურმა დირექტორმა გამოაცხადა, რომ კავშირის ზღვარზე იქნება მომავალში მაუწყებლობა მცირედი ახსნა-განმარტების დამატებით. შეურაცხმყოფელი ინტერვიუ არ შეწყდება.

ამ ინციდენტის გავლენა BBC– ს მორალსა და კორპორაციის რეპუტაციაზე მთელს მსოფლიოში იყო მნიშვნელოვანი. დავის დრო ასევე სამწუხარო იყო, რადგან ლეონ ბრიტანმა ცოტა ხნის წინ დანიშნა კომიტეტი პროფესორ ალან პაოკუს თავმჯდომარეობით, რათა შეესწავლა BBC– ს დაფინანსების ვარიანტები. ფარშევანგის ანგარიში გამოქვეყნდა 1986 წლის ივლისში. მან მტკიცედ უარყო რეკლამის შემოღების იდეა, პრესაში მტკიცედ დამტკიცებული პოზიცია. მეორეს მხრივ, მოხსენების კრიტიკამ შთააგონა ახალი სახელმძღვანელო მითითებები მწარმოებლებისთვის, რაც მათ უფრო მეტ მოქნილობას ანიჭებდა მათი პროდუქციის დაფინანსებაში. მომდევნო წელს, კომპანიის კომერციული საქმიანობა გაფართოვდა BBC Subscription Television Limited– ის შექმნით, როგორც BBC Enterprises– ის მთლიანად შვილობილი კომპანია. BBCSTV, გვიან ღამით ნიშების სააბონენტო მომსახურების მიმწოდებელი, იყო დროული პასუხი სამაუწყებლო ინდუსტრიის სტრუქტურის ფუნდამენტურ ცვლილებებზე. მეორე BBC ინიციატივა განხორციელდა 1991 წლის აპრილში, როდესაც დაიწყო BBC World Service Television Limited ევროპაში. მსოფლიო სერვისის ტელევიზიამ შექმნა თვითდაფინანსების საკაბელო ხელმოწერის სერვისი, შესთავაზა 18 ათწუთიანი საერთაშორისო საინფორმაციო ბიულეტენი დღეში, გარდა BBC1 და BBC2- ის მიერ წარმოებული შიდა სერვისებიდან. 1991 წლის ნოემბერში მსოფლიო სერვისის ტელევიზია გავრცელდა აზიაზე, ბაზარზე, სადაც შეფასებულია 170 მილიონი ინგლისური ენა. ეს ახალი წამოწყება განსაკუთრებით პოპულარული იყო ინდოეთში, სადაც ადრეული ცნობები მიუთითებდა, რომ მას შვიდჯერ მეტი ადამიანი უყურებდა ვიდრე CNN.

სად არის BBC?: 1990 -იანი წლები და მის მიღმა

BBC შემოვიდა 1990-იან წლებში, სულის ძებნით. დაინიშნა თექვსმეტი სამუშაო ჯგუფი და გაატარეს ერთი წელი BBC– ს ოპერაციების მთელ სფეროს შიგნიდან. სახელწოდებით "არჩევანის გაფართოება-BBC- ის როლი ახალ მაუწყებლობის ხანაში", შედეგად მიღებული 88 გვერდიანი დოკუმენტი, რომელიც გამოქვეყნდა 1992 წლის ნოემბერში, ხაზს უსვამს BBC- ს არგუმენტებს ქარტიის განახლების შესახებ. დოკუმენტის შეჯამებისას თავმჯდომარე მარმადუკ ჰუსეიმ გამოყო სამი ფაქტორი, რომლებიც მისი აზრით გადამწყვეტი იყო კორპორაციის მომავალი წარმატებისთვის: ეფექტურობა, ანგარიშვალდებულება და, უპირველეს ყოვლისა, „პოლიტიკური ზეწოლისა და კომერციული ინტერესებისგან დამოუკიდებლობის ძლიერი სული“. მისივე თქმით, მხოლოდ სამივე სფეროს განხილვის შემთხვევაში შეეძლო მსოფლიოს ერთ -ერთი ყველაზე მაღალანაზღაურებადი სამაუწყებლო კომპანია შეასრულოს თავისი ისტორიული ვალდებულება საჯარო სამსახურში.

იმ დეკემბერში ჰუსიმ და მმართველთა საბჭომ დაიქირავეს ჯონ ბირტი გენერალ დირექტორად სერ მაიკლ ჩელენდის ნაცვლად. ITV– ს ყოფილმა აღმასრულებელმა, ბირტმა ძალიან ცუდად დაიწყო თავისი ახალი დამსაქმებელი. დასაწყისისთვის, ბირტმა გაწყვიტა საიდუმლო ხელშეკრულება საბჭოსთან კონსულტანტად მუშაობის მიზნით, რითაც თავიდან აიცილა 1,500 ფუნტი წლიური გადასახადი და გამოაქვეყნა საეჭვო ხარჯები (მაგალითად, არმანი შეეფერება) BBC- ს. მიუხედავად იმისა, რომ სრულიად ლეგალური იყო, ამ შეთანხმებამ აღაშფოთა მაუწყებლის რანგი და ფაილმა, რომელმაც წარმატებით მოითხოვა მისი რეგულარული თანამშრომლის მოთხოვნა.

Birt– ის პოლიტიკა ასევე არ წავიდა თანამშრომლებთან. კორპორაციის მაღალი სახელფასო ხარჯების შესაბამისობაში მოყვანის მიზნით, მან 1993 წლის აპრილში წამოიწყო ხარჯების შემცირების სტრატეგია სახელწოდებით "მწარმოებლის არჩევანი". ამ რეფორმამ მოახდინა BBC– ს მრავალი შიდა სერვისის რეორგანიზაცია "ბიზნეს ერთეულებში", რომელიც დაექვემდებარა პროდუქტიულობას. პროგრამის მწარმოებლებს მოუწოდებდა გამოეყენებინათ ყველაზე ფინანსურად და შემოქმედებითად შესაბამისი საშუალებები და მომსახურება, რაც მათ შეეძლოთ, შიდა თუ დამოუკიდებელი. პროდიუსერის არჩევანი მიზნად ისახავდა კონკურენციის წარმოებას წარმოების პროცესში, მაგრამ ზოგიერთმა კრიტიკოსმა როგორც BBC– ს შიგნით, ასევე მის გარეშე განაცხადა, რომ ფინანსურ ანგარიშვალდებულებაზე გადაჭარბებული აქცენტი შემოქმედების ჩახშობას და მორალის დაქვეითებას ახდენდა.

ამავე დროს, BBC იბრძოდა თავისი ტრადიციული როლის, როგორც საზოგადოების მიერ დაფინანსებული მაუწყებლის, შეჯერებისათვის მის ახალ კომერციულ საქმიანობასთან. ანა გრიფიტსმა და კონორ დინამმა ბრიტანული ჟურნალის Marketing– დან შეაჯამეს დილემა ლაკონურად: ”BBC– ის დაჭერა-22 არის ის, რომ ის მიიჩნევს, რომ აუცილებელია ახალი მედია ბაზრებზე გადასვლა, მაგრამ მისი ბრენდის ყოველი გაფართოება კითხვებს ბადებს თუ არა ეს მაინც დაფინანსებულია ლიცენზიის საფასურით “. სატელევიზიო და რადიო მაუწყებლობის შეზღუდვა კორპორაციას მარგინალიზაციად აქცევს, რადგან საკაბელო, სატელიტური და ციფრული არხების გამრავლება აუდიტორიას მოწყვეტილი აქვს. მაგრამ ბიბლიამ თავისი საპატიო სახელი დაარქვა წიგნებს, ციფრული ტელევიზიების ანაზღაურებას და მოიწვია კრიტიკა ლიცენზიატების, რეკლამის განმთავსებლებისა და კონკურენტების მხრიდან.

დეიდა თავს იკავებდა 1990-იანი წლების შუა ხანებში, 1996 წლის მდგომარეობით ინარჩუნებდა სატელევიზიო აუდიტორიის 44 პროცენტს და რადიოს 49,6 პროცენტს. BBC– მ შეინარჩუნა რეკორდი 520 მილიონი ფუნტი (878 მილიონი აშშ დოლარი) ფისკალური წლის ბოლოს, 1997 წლის ივნისთან ერთად. მან გამოაცხადა 1 მილიარდი დოლარის ინვესტიციის ჩადება ციფრულ სატელევიზიო საწარმოებში და კიდევ 500 მილიონი მის სხვა სერვისებში 2002 წლამდე. მიუხედავად იმისა, რომ მაუწყებლის ორმაგ პიროვნებებზე დებატები კვლავ მძვინვარებდა, 1994 წელს მთავრობამ აირჩია დაწესებულების ფისკალური და ორგანიზაციული სტრუქტურის შენარჩუნება. 1996 წელს დამტკიცდა ახალი ექვსწლიანი წესდება. იმ წლის გენერალური დირექტორის მიმოხილვაში, ბირტმა უწოდა ახალ წესდებას და გაზრდილ სალიცენზიო მოსაკრებელს, რაც მას „ნდობის კენჭი“ დაუწესა. იყო თუ არა ეს ნდობა კარგად დამტკიცებული, ეს უნდა დაენახა, რადგანაც BBC– მ გზა გაიარა მე –20 საუკუნის ბოლოს მოღალატე მედია ბაზარზე.

ძირითადი შვილობილი კომპანიები: BBC Enterprises Limited BBC World Service Television Limited BBC გამოწერა ტელევიზია შეზღუდული BBC Investments Limited Opinion and Broadcasting Research (OBR) Limited Lionheart Television International Incorporated (USA) BBC Telecordiale (SARL) (საფრანგეთი) Redwood Publishing Limited (77.5 %) World Publications Limited (76 %) Hartog Hutton Publishing Limited ვიდეო World Publishing Limited Ealing Studios Limited BBC Enterprises (Investments) Limited.

ძირითადი განყოფილებები: BBC Broadcasting BBC Production.

ანტკლიფი, ჯონი, "საჰაერო ტალღების პოლიტიკა", ისტორია დღეს, 1984 წლის მარტი.
ბლეკი, პიტერი, ყველაზე დიდი ასპიდისტრა მსოფლიოში, ლონდონი, ბრიტანული სამაუწყებლო კორპორაცია, 1972 წ.
ბრიგსი, ასა, BBC: პირველი ორმოცდაათი წელი, ოქსფორდი, ოქსფორდის უნივერსიტეტის პრესა, 1985 წ.
ბატლერი, დანიელი, "დეიდის ყვავილები", ბუღალტერია, 1996 წლის დეკემბერი, გვ. 34-36.
"არხების შეცვლა", ეკონომისტი, 1992 წლის 28 ნოემბერი, გვ. 17-18.
კლარკი, სტივ, "ბრიტანელები ელოდებიან მცველის შეცვლას", ჯიში, 1997 წლის 12 მაისი, გვ. 39-40.
დოული, ჰაიდი, "BBC როგორც ვიცით, ხელმოწერილია", Business Week, 1996 წლის 12 აგვისტო, გვ. 50.
დოტრი, ადამი, "BBC's Birt Survives the Dirt", Variety, 1993 წლის 22 მარტი, გვ. 29-31.
"ციფრული თავგადასავალი: BBC", The Economist, 1997 წლის 15 მარტი, გვ. 61.
"ჭუჭყიანი დაბადება", ეკონომისტი, 1993 წლის 20 მარტი, გვ. 65.
"ჩურჩულიდან ყვირილამდე", ეკონომისტი, 1992 წლის 28 ნოემბერი, გვ. 66.
გელბი, ნორმან, "უბედურება BBC ჯონ ბირტის რევოლუციის დროს", ახალი ლიდერი, 1993 წლის 12 ივლისი, გვ. 3-4.
გრიფიტსი, ანა და კონორ დინამი, "BBC- ის ორი სახე", მარკეტინგი, 1997 წლის 10 აპრილი, გვ. 20–21.
BBC– ს გზამკვლევი 1992, ლონდონი, ბრიტანული სამაუწყებლო კორპორაცია, 1992.
ჰელერი, რობერტი, "ბრავო ლობიოსთვის", მენეჯმენტი დღეს, 1996 წლის ნოემბერი, გვ. 28–32.
ლიპმენი, მაიკლი, Beeb- ის ბოლო დღეები, ლონდონი, ალენი და ამპინ უნვინი, 1986 წ.
მაკდონელი, ჯ., საჯარო სამსახურის მაუწყებლობა: მკითხველი, ლონდონი, რუტლენჯი, 1991 წ.
ტრეტოუენი, იან, "გარდამტეხი წერტილი BBC- ში", მსოფლიო პრესის მიმოხილვა, 1980 წლის აგვისტო.
ეს არის BBC, ლონდონი, ბრიტანული სამაუწყებლო კორპორაცია, 1992 წლის აპრილი.
უოკერი, დევიდ, "როგორ გააკეთა ეს Beeb- მა?" საჯარო ფინანსები, 1994 წლის 15 ივლისი, გვ. 7

წყარო: კომპანიის ისტორიის საერთაშორისო დირექტორია, ტ. 21. წმინდა ჯეიმს პრესი, 1998 წ.


ადმინისტრაციული / ბიოგრაფიული ისტორია

ბრიტანული სამაუწყებლო კორპორაცია (BBC) არის საზოგადოებრივი მაუწყებელი გაერთიანებულ სამეფოში (გაერთიანებული სამეფო), რომელიც გამოჩენილია ბრიტანეთის ცხოვრებასა და კულტურაში 1922 წლის დაარსების დღიდან.

1922 წლიდან 1927 წლამდე BBC არსებობდა როგორც კერძო კომპანია, რომელიც ცნობილია როგორც "ბრიტანული სამაუწყებლო კომპანია". კომპანია შეიქმნა 1922 წლის 18 ოქტომბერს წამყვანი უკაბელო მწარმოებლების ჯგუფის მიერ, რომლებიც ახორციელებდნენ საზოგადოებრივ რადიო მაუწყებლობას 1920 წლიდან.

კომპანია შეიქმნა გენერალური ფოსტის (GPO) ლიცენზიით, მთავრობის დეპარტამენტი, რომელიც პასუხისმგებელია საფოსტო მომსახურებასა და ტელეკომუნიკაციებზე. კომპანია დაფინანსდა ჰონორარით, BBC– ის უკაბელო მიმღების კომპლექტის გაყიდვებისთვის, დამტკიცებული შიდა მწარმოებლებისგან.

კომპანიამ თავისი პირველი რადიო მაუწყებლობა 1922 წლის 14 ნოემბერს მოახდინა სერვისზე "2LO".

შოტლანდიელი ინჟინერი, ჯონ რიტი, დაინიშნა მის გენერალურ მენეჯერად 1922 წლის დეკემბერში. რეიტი გახდებოდა კომპანიის მმართველი დირექტორი 1923 წელს და 1927 წლიდან 1938 წლამდე იყო კორპორაციის პირველი გენერალური დირექტორი. მისი იდეა მაუწყებლობის შესახებ, როგორც "ინფორმირების, განათლებისა და გართობის" საშუალება, იყო BBC– ის გამოცემის მტკიცედ ჩამოყალიბება.

BBC– ის მაუწყებლობის მომავალი განიხილებოდა ორ კომიტეტში მთავრობის დავალებით და 1923 წელს საიქსის კომიტეტის ხელმძღვანელობით (სერ ფრედერიკ საიქსის ხელმძღვანელობით) და 1925 წელს კროუფორდის კომიტეტთან (ხელმძღვანელობდა დევიდ ლინდსი, კროუფორდის 27 – ე გოლი). ამ მიმოხილვების შედეგად, 1927 წლის 1 იანვარს ბრიტანული სამაუწყებლო კომპანია რეორგანიზებულ იქნა როგორც საჯარო სამსახური: ბრიტანული სამაუწყებლო კორპორაცია. ის უნდა ფუნქციონირებდეს სამეფო ქარტიის ფარგლებში და მოქმედებდა გაერთიანებული სამეფოს მთავრობასთან შეთანხმების საფუძველზე. მას ხელმძღვანელობდა გენერალური დირექტორი და დამოუკიდებელი მმართველთა საბჭო. BBC– ის მიერ ყველა მაუწყებლობის მონოპოლია ოფიციალურად დაინერგა, ასევე რეკლამის აკრძალვა. მაუწყებლობის მოსასმენად საჭირო იყო ლიცენზიის მიღება, რომელიც იყო ფიქსირებული საფასური ათი შილინგი, ხოლო ჰონორარი აღარ მიდიოდა უკაბელო კომპანიებზე.

კორპორაცია სწრაფად გაიზარდა თავისი პირველი რამდენიმე წლის განმავლობაში. 1930 წლიდან დაიწყო ექსპერიმენტულ სატელევიზიო მაუწყებლობაზე ფოკუსირება. რეგულარული "BBC ტელევიზიის სერვისმა" მაუწყებლობა დაიწყო ლონდონის ალექსანდრა სასახლიდან 1936 წლის ნოემბერში.

BBC– მ ასევე დაიწყო მაუწყებლობა გაერთიანებული სამეფოს გარეთ იმ ქვეყნებში, რომლებიც მაშინ ბრიტანეთის იმპერიის ნაწილი იყო. BBC– ის იმპერიის სერვისი დაიწყო 1932 წლის 19 დეკემბერს. ეს სერვისი გაფართოვდა მეორე მსოფლიო ომის დროს და 1942 წლის ბოლოსთვის, BBC– ს ჰქონდა დაიწყო მაუწყებლობა ყველა ძირითად ევროპულ ენაზე, მალე სხვა მრავალი ენაც მოჰყვა.

ომის დროს BBC– მ დიდი როლი შეასრულა ძალების, ბრიტანეთის საზოგადოებისა და საზღვარგარეთის მოკავშირეების სიახლეებისა და გართობის უზრუნველყოფაში. BBC– ს ბევრი ოპერაცია ლონდონიდან იქნა გადატანილი და მთავრობის ინფორმაციის სამინისტრო მჭიდროდ თანამშრომლობდა BBC– სთან პროპაგანდის გასავრცელებლად და მორალის გასაძლიერებლად.

სატელევიზიო მაუწყებლობა შეჩერდა 1939 წლის 1 სექტემბრიდან 1946 წლის 7 ივნისამდე. სატელევიზიო სერვისის ხელახალი გახსნის შემდეგ, BBC– მ შემოიღო ტელევიზიის ლიცენზია, რომელიც საჭირო იყო სატელევიზიო მაუწყებლობის მისაღებად. ეს გახდება კორპორაციის მთავარი შემოსავლის წყარო. სატელევიზიო ლიცენზიები თავდაპირველად მოიცავდა ლიცენზიას რადიომაუწყებლობის მისაღებად, მაგრამ 1971 წლისთვის მხოლოდ სატელევიზიო გადაცემებმა მოითხოვა ლიცენზია. ლიცენზიის საფასური აგრძელებს BBC– ის დაფინანსებას და სამეფო ქარტიასთან ერთად, მისი მისიის განცხადების საფუძველს წარმოადგენს „იმოქმედოს საზოგადოებრივი ინტერესებიდან გამომდინარე, ემსახურება ყველა აუდიტორიას მიუკერძოებელი, მაღალი ხარისხის და გამორჩეული პროდუქციისა და მომსახურების გაწევის გზით. ინფორმირება, განათლება და გართობა '. ლიცენზიის საფასური განიხილება გაერთიანებული სამეფოს მთავრობის მიერ BBC– ს ქარტიის განახლებისას, დაახლოებით ყოველ ათ წელიწადში ერთხელ.

BBC– მ გააფართოვა თავისი მომსახურების სპექტრი მეოცე საუკუნის მეორე ნახევრის განმავლობაში. დამატებითი სატელევიზიო არხი (BBC2) დაიწყო 1964 წელს და რადიოსადგურები რეორგანიზებულ იქნა 1967 წელს, რათა უზრუნველყოს ოთხი ეროვნული სადგური (რადიო 1, 2, 3 და 4) და მთელი რიგი ადგილობრივი სადგურები. შემდგომი ციფრული რადიოსადგურები და სატელევიზიო არხები დაინერგა 2000-იანი წლების დასაწყისში, ონლაინ შინაარსთან ერთად (მათ შორის დამხმარე სერვისებით), მაღალი გარჩევადობის (HD) ტელევიზიით და ინტერაქტიული ტელევიზიით.

1969 წელს შეიქმნა BBC Enterprises– ის განყოფილება, რომელიც გამოიყენებდა BBC– ს ბრენდებს და პროგრამებს. 1979 წლის 15 მაისს იგი გახდა მთლიანად კომპანიის, შპს BBC Enterprises, რომელმაც შეავსო ლიცენზიის საფასურით მიღებული შემოსავალი.

1980 -იანი წლებიდან მოყოლებული დიდი ბრიტანეთის სატელევიზიო და რადიო ბაზარი დერეგულირებული იყო, რადგან კომერციულ სექტორში კონკურენტი არხებისა და სერვისების რაოდენობა სწრაფად გაიზარდა, სატელიტური, საკაბელო და ციფრული ტელევიზიის გავლით. ეს დაემთხვა გადაცემებს გადაცემებიდან, რომლებიც დიდწილად BBC– ის მიერ მზადდებოდა შიდა პროპორციით, დამოუკიდებელი მწარმოებელი კომპანიების დაკვეთით.

ამ მომენტში BBC– მ დაიწყო თავისი ბიზნესის ფილიალების დაყოფა კერძო მფლობელებად, პროცესი, რომელიც გაგრძელდებოდა 2000 – იან წლებშიც. BBC Enterprises იყო რეორგანიზებული და ხელახლა ამოქმედდა 1995 წლის 1 იანვარს, როგორც BBC Worldwide Ltd. სხვა სფეროები, რომლებიც გაიყიდა, იყო BBC Costumes and Wigs (2011), BBC Books (2006), BBC Magazines (2011) და BBC Outroad Broadcasts (2008).

2015 წელს BBC- მ თავისი შიდა სატელევიზიო წარმოების დანაყოფები გაყო ცალკეულ საწარმოო და სადისტრიბუციო კომპანიად, რომელიც დარეგისტრირდა როგორც BBC Studios Ltd. 2015 წლის 27 თებერვალს. მან შეკრიბა სატელევიზიო წარმოების განყოფილებები კომედია, დრამა, გართობა, მუსიკა და ღონისძიებები და ფაქტობრივი. ტელევიზიის ყველა სხვა სფერო, მათ შორის არხები, ჟანრი და ექსპლუატაციაში დარჩა სახლში. 2018 წლის აპრილში, შპს BBC Studios– მა შეიტანა BBC Worldwide Ltd.

2007 წლის ქარტიის განახლებისას მმართველთა საბჭო შეიცვალა BBC Trust– ით, როგორც BBC– ს დამოუკიდებელი მმართველი ორგანო. ეს მოვალეობები გადაეცა BBC– ს ახალ საბჭოს 2017 წლის აპრილში, BBC– ის მაუწყებლობის რეგულირებითა და მიმოხილვით, Ofcom– ის მიერ (დიდ ბრიტანეთში ყველა მაუწყებლობის მარეგულირებელი ორგანო).


ერაზმუსი (დაახლ. 1466 - 1536)

ერასმუს დეზიდერიუსის პორტრეტი, 1523 წ. © ერაზმუსი იყო ჰოლანდიელი მწერალი, მეცნიერი და ჰუმანისტი.

მღვდლის არალეგიტიმური ვაჟი, ერაზმუსი (გერიტ გერიცუნი) სავარაუდოდ დაიბადა 1466 წელს როტერდამში. იგი დაინიშნა 1492 წელს და სწავლობდა პარიზში. 1499 წლიდან მან მიიღო დამოუკიდებელი მეცნიერის ცხოვრება, გადადიოდა ქალაქიდან ქალაქში მეცადინეობაზე, კითხულობდა ლექციებს და ეხებოდა მოაზროვნეებს მთელს ევროპაში.

მან წერა დაიწყო დაახლოებით 1500 წელს, როგორც თეოლოგიურ, ისე საერო საკითხებზე. ყველა მისი ნამუშევარი აჩვენებს მის უზარმაზარ სწავლასა და ინტელექტუალურ ბრწყინვალებას, არამედ მის ადამიანობას და გონებას. მისი მრავალი ადრეული ნაშრომი თავს ესხმოდა კორუფციასა და ცრურწმენებს ეკლესიაში და მისი ცნობილი სატირა '' ქება ფოლიეს '' (1509), რომელიც ეძღვნებოდა მის ინგლისელ მეგობარს ტომას მორეს, მხარს უჭერდა უფრო უბრალო ქრისტიანობის დაბრუნებას. მან თარგმნა და შეასრულა მრავალი კლასიკური და ადრინდელი ქრისტიანული ნაშრომი და ასევე გამოაქვეყნა ახალი აღთქმის ბერძნული ტექსტის კრიტიკული გამოცემა, რომელიც ახლადშექმნილ წყაროებს ეყრდნობოდა და უაღრესად გავლენიანი იყო. ეს სიმბოლო იყო ჰუმანისტური სურვილი დაბრუნდეს ქრისტიანული ტრადიციის წყაროებში.

ინგლისში ოთხი მოგზაურობის დროს ერაზმუსი დაუმეგობრდა წამყვან ინტელექტუალურ მოღვაწეებს, როგორებიცაა ჯონ კოლეტი და თომას მორი და ასწავლიდა კემბრიჯის უნივერსიტეტში. ის ასევე ეწვია და ცხოვრობდა საფრანგეთში, გერმანიაში, იტალიასა და შვეიცარიაში.

პროტესტანტული რეფორმაციის დაწყებამ ერაზმუსი ახალი მიმართულებით მიიყვანა.მიუხედავად იმისა, რომ ის კათოლიკე დარჩა, მას თანაუგრძნობდა პროტესტანტების რეფორმირების ინსტინქტი. ლუთერანელი ბრალდებების საწინააღმდეგოდ მან დაწერა თავისი თეოლოგიური პოზიციის სრული დეკლარაცია "ნების თავისუფლების შესახებ", რომელიც შეიცავს ბრწყინვალე თავდასხმას ლუთერზე.


პარალელური სამყაროები [რედაქტირება | წყაროს რედაქტირება]

Beep Meep– ის გემი დაეჯახა ამ სამყაროს BBC ტელევიზიის ცენტრს. (კომიკური: სატელევიზიო აქცია!)

Beep Meep იმოგზაურა პარალელურ სამყაროში, რომელშიც დოქტორის სამყარო არსებობდა მხოლოდ BBC– ის სამეცნიერო ფანტასტიკის სატელევიზიო სერიის ნაწილად Ექიმი, რომელიც1979 წლის 12 ოქტომბერს და აიღო კონტროლი BBC ტელევიზიის ცენტრზე. მერვე ექიმმა და მისმა კომპანიონმა იზი სინკლერმა დაამარცხეს ბიპი მსახიობ ტომ ბეიკერის დახმარებით, რომელმაც აღაშფოთა იგი მისი გაუთავებელი გარყვნილებით. უცნაურია, რომ ბეიკერი ფიზიკურად ჰგავდა მეოთხე ექიმს და თამაშობდა მას სერიალში. ექიმმა სიმართლე შეიტყო, როდესაც აღმოაჩინა პირველი ნომერი დოქტორი ვინ კვირაშირა (კომიკური: სატელევიზიო აქცია!)

სხვა პარალელურ სამყაროში, BBC დაიხურა მას შემდეგ, რაც მზე გარდაიცვალა და დედამიწამ უაზროდ დაიწყო ტალღები კოსმოსში. პრემიერ მინისტრმა, მარგო კინერმა, მაუწყებლობის დამთავრებამდე გააკეთა თავისი საბოლოო სიტყვა. (აუდიო: გაუთავებელი ღამე)

პარალელურ რეალობაში, რომელიც შექმნილია პანდას ხაფანგში, BBC Radio 4 -დან მარიელა ფროსტრუპმა სცადა პანდასთან ინტერვიუ. (პროზა: კადრირებული)

Inferno Earth– ზე BBC– ს დაარქვეს რესპუბლიკური სამაუწყებლო კორპორაცია (RBC) 1940 – იან წლებში, (პროზაი: მე, ალასტერი) მიუხედავად იმისა, რომ იგი თავდაპირველ სახელს დაუბრუნდა 1968 წლის შემდეგ. (პროზაი: ჯერ კიდევ ცოცხლობსRBC– ს რადიო არხები ძირითადად ატარებდნენ ახალ ამბებს და პატრიოტულ მუსიკას, ხოლო ტელევიზია იყო პროპაგანდის მთავარი ინსტრუმენტი (პროზა): მე, ალასტერი) ხშირად გადის სენსაციური დოკუმენტური ფილმები და ჩატის შოუები, როგორიცაა ნაცისტების ოკულტური საიდუმლოებები და ჩორლის ხალხი დამცინავი ჯგუფები, რომლებსაც მთავრობა არ დაეთანხმა. (პროზა: ჯერ კიდევ ცოცხლობს)


ბრიტანული მაუწყებლობის სოციალური ისტორია, ტ. 1, 1922-1939: ემსახურება ერს.

ავტორებმა პირველად ესკიზეს მაუწყებლობის ჩარჩო ბრიტანეთში და განმარტეს, თუ როგორ გაიზარდა სერვისი ორგანიზაციიდან, რომელიც შეიქმნა ბრიტანეთის ფოსტის დაკვეთით. რადიოს მწარმოებლები, რომლებმაც დაიწყეს მაუწყებლობა ბრიტანეთში დიდი ომის ბოლოს, დარწმუნებულნი იყვნენ შევიკრიბოთ კონსორციუმში, რომელსაც სახელმწიფოს მიენიჭებოდა ექსკლუზიური ლიცენზია. სკანელი და კარდიფი აღნიშნავენ, რომ მონოპოლიური სამსახური, რომელიც შეიქმნა, შეიქმნა იდეოლოგიური დასაბუთების გარეშე. ბრიტანული მაუწყებლობის იდეოლოგია განვითარდა, როდესაც სერვისი გაიზარდა. ფაქტობრივად, რადიოს, როგორც "საჯარო სამსახურის" კონცეფცია დამკვიდრდა BBC- ში მას შემდეგ, რაც სერვისი ამოქმედდა. ავტორებმა მოახერხეს ვიქტორიანული კონცეფციის "სერვისის" ყოვლისმომცველი მიმოხილვა და განმარტეს, თუ როგორ იმოქმედა ამან BBC- ის მცდელობებში, უზრუნველყოს პროგრამები, რომლებიც მსმენელს გადასცემს "მაღალ კულტურას". 1923 წელს პარლამენტის მიერ შეიქმნა საიქსის კომიტეტი, რომელიც განიხილავდა რადიოს მომავალს ბრიტანეთში. კომიტეტმა კომენტარი გააკეთა რადიოს სოციალურ შედეგებზე და დაასკვნა, რომ მაუწყებლობა უნდა განისაზღვროს, როგორც "საზოგადოებრივი სარგებლობა". კომიტეტმა ასევე ხაზი გაუსვა მედიის უზარმაზარ პოტენციალს და ხაზი გაუსვა, რომ ნებისმიერი ასეთი სერვისი უნდა დარჩეს მთავრობის კონტროლის ქვეშ. BBC– ს პირველი გენერალური დირექტორი, ჯონ რიტი, განიხილებოდა, როგორც BBC– ს ყველაზე გავლენიანი ძალა ამ კრიტიკულ პერიოდში. ფაქტობრივად, რეიტი, რომლის მოღვაწეობა 1923 წლიდან 1938 წლამდე გაგრძელდა, შეიქმნა საიქსის კომიტეტის დასკვნებზე და მხარს უჭერდა რადიოს აუცილებელ სერვისს, რომელიც შესთავაზებდა "კულტურულ, მორალურ და საგანმანათლებლო ძალას ცოდნის, გემოვნების გასაუმჯობესებლად". და მანერები. "

ნარატივი ეფექტურად გადმოსცემს იმის გაგებას, თუ როგორ გამოსცადეს თანამშრომლებმა პროგრამის შინაარსის მარეგულირებელი ცუდად განსაზღვრული ლიმიტები. ამ პროცესის შესანიშნავი მაგალითია დეტალურად ახალი ამბების და "საუბრების" პროგრამების არეალის შესწავლისას. სკანელი და კარდიფი ყურადღებას ამახვილებენ რთულ ურთიერთობაზე, რომელსაც სამსახური განიცდიდა მთავრობებთან, რომლებიც მგრძნობიარე იყო მაუწყებლობის შინაარსის მიმართ. მთავრობის წინააღმდეგობის გაწევის სურვილი იმას ნიშნავდა, რომ სამსახურმა საკუთარ თავზე დააწესა გარკვეული ხარისხის თვითცენზურა. საინფორმაციო განყოფილების მტკივნეულად ნელი განვითარება დეტალურად არის განხილული, რადგან ის სამსახურის არაორგანიზებული დანართიდან უფრო პროფესიონალურ ორგანიზაციად გადაიზარდა, რომელიც მაუწყებლობაში უფრო მნიშვნელოვან როლს ითხოვდა.

ავტორები მიუთითებენ, რომ შეიქმნა ისტორიული კონსენსუსი, რომელიც 1930 -იან წლებში BBC- ს ასახავს, ​​როგორც დაუკავშირებელ ინსტიტუტს, რომელიც არ პასუხობდა იმ დღის სადავო პოლიტიკურ საკითხებს. რეიტი და BBC ადანაშაულებენ ეკონომიკურ და პოლიტიკურ კრიზისების იგნორირებაში, როგორც სახლში, ასევე მის ფარგლებს გარეთ. თუმცა სკანელი და კარდიფი ამტკიცებენ, რომ ეს ინტერპრეტაცია ძალიან გამარტივებულია. ისინი წარმოადგენენ BBC– ს უფრო რთულ ახსნას და მის ანგარიშს 1930 – იანი წლების ორ უმნიშვნელოვანეს საკითხზე, ბრიტანეთში უმუშევრობაზე და ევროპაში ფაშიზმის ზრდაზე. ამტკიცებენ, რომ ამ სფეროებში სამსახურის წარუმატებლობა არ იყო უბრალოდ რეითისა და BBC– ს მიზანმიმართული პოლიტიკა, რათა თავიდან აეცილებინათ პოლიტიკა ზოგადად, არამედ იყო შედეგი ... ”გარე და შიდა ზეწოლის ბუნება და გავლენა მაუწყებლობაზე. სიახლე და დაპირისპირება ... ". მიუხედავად იმისა, რომ გულწრფელი ძალისხმევა გაკეთდა უმუშევართა მდგომარეობისა და ევროპაში ფაშიზმის ზრდის შესახებ ყოვლისმომცველი პროგრამების შესაქმნელად, პროგრამისტების საუკეთესო ძალისხმევა ხშირად დამარცხდა, რადგან სამსახურს სურდა "დაპირისპირების შეკავება".

BBC– ს მიზანი იყო ისეთი პროგრამების შემუშავება, რომლებიც მთელ ერს მოეწონებოდა. თუმცა ისინი, ვინც ქმნიდნენ პროგრამებს და რომლებიც განსაზღვრავდნენ ეროვნული მაუწყებლობის "ხარისხს", აშკარად საშუალო დონის ფონიდან იყვნენ. შედეგი იყო ის, რომ პროგრამირების უმეტესობა, რომელიც შეიქმნა, მცირე მიმზიდველობა იყო მუშათა კლასისთვის. მიუხედავად იმისა, რომ ეროვნულმა მაუწყებლობამ ხაზი გაუსვა კლასიკური მუსიკის მნიშვნელობას და "ინფორმირებული" დისკუსიებს თემების ფართო სპექტრზე, მან თავი აარიდა მასალას, რომელიც განიხილებოდა როგორც ვულგარული ან პოპულარული. ლონდონში დაფუძნებული პიროვნება, რომელიც განვითარდა, იყო განცალკევებული და მოშორებული და შემდგომ მას დიდი სირთულე შეექმნა მასებისათვის.

თუ ნაციონალური გადაცემები დეფიციტური იყო მუშათა კლასის წარმომადგენლებისთვის მიმზიდველობით, იგივე არ შეიძლება ითქვას რეგიონულ მაუწყებლობაზე. სკანელი და კარდიფი ამტკიცებენ, რომ ლონდონის რეგიონულმა მაუწყებლობამ, ლონდონის "პერანგის პერანგის" გარეშე, შეძლო ლოიალური აუდიტორიის მოზიდვა. ავტორები მიუთითებენ, რომ თანამშრომლებს ჰქონდათ თავისუფლება და ენერგია, შექმნან რთული და ინოვაციური პროგრამები, რომლებსაც მუშები რეალურად შეეძლოთ შეეხოთ. ლონდონის ბორკილებისგან თავისუფალი, ჩრდილოეთ რეგიონი, დაფუძნებულია მანჩესტერში, შეიმუშავა პროგრამები, რომლებიც ეხებოდა ბრიტანეთის ინდუსტრიულ გულში მომუშავე ადამიანების შეშფოთების თემებს. პროგრამები, როგორიცაა ბამბა, ბამბა და ქვანახშირი, ყველა იკვლევდა მათ ცხოვრებას, ვინც მუშაობდა ჩრდილოეთის ქარხნებში და მაღაროებში. ეს ინოვაციური მახასიათებლები მიმართული იყო აუდიტორიისთვის, რომელიც ადვილად ეხებოდა მუშაკთა ცხოვრებას და იმ პრობლემებსა და საკითხებს, რომლებიც გავლენას ახდენდა მათ ცხოვრებაზე. სინამდვილეში სკანელი და კარდიფი ამტკიცებენ, რომ ეს პროგრამები წარმოადგენს ყველაზე მნიშვნელოვან წვლილს რეგიონებში ბრიტანული მაუწყებლობის საქმეში.

ერთი საკითხი, რომელიც ბოლომდე არ არის შემუშავებული ეხება პროგრამის შემუშავებაში მუშათა კლასის რეალურ მონაწილეობას. მიუხედავად იმისა, რომ ავტორები მიუთითებენ, რომ რეგიონალური პროგრამები წარმატებული იყო მასალების მიწოდებაში, რომელიც მომხიბლავი იყო მშრომელთა კლასებისთვის, როგორც ჩანს, ამ პროგრამების მწერლები და პროდიუსერებიც ძირითადად საშუალო ფენის წარმომადგენლები იყვნენ. შეიძლება მხოლოდ გაინტერესებდეს, შეიძლება აქ რამე გამოტოვდეს. შეუძლია თუ არა ბურჟუაზიის იდეოლოგიით დომინირებულ სამსახურს (და შეიძლება ითქვას, რომ დღესაც დომინირებს) მუშათა კლასის აუდიტორიის მიღწევა და გამართვა? და თუ ასეა, როგორ უნდა შეფასდეს ამ წარმატების ხარისხი? სკანელი და კარდიფი მიუთითებენ, რომ რეგიონულ პროგრამებში, ყოველ შემთხვევაში მანჩესტერიდან წამოსული პროგრამებით, სამსახურმა მიმართა მუშათა კლასს. ეს დასკვნა დგება დამაჯერებელი დოკუმენტაციის გარეშე, რადგან „მსმენელთა კვლევამ“ ვერ შეაფასა ამ კონკრეტული პროგრამების პოპულარობა. თუმცა ავტორებმა შეძლეს ამტკიცებდნენ, რომ რეგიონული მაუწყებლობა მკვეთრად განსხვავდებოდა ლონდონიდან გადაცემული ეროვნული პროგრამისგან. "თავის საუკეთესო ჩრდილოეთ რეგიონში რეგულარულად ახერხებდა სასიამოვნო, არაპრეტენზიული პროგრამების შექმნას ძირითადად მუშათა კლასის აუდიტორიისთვის".

სამწუხაროდ, ერთადერთი რეგიონალური მაგალითი, რომელზეც დეტალურად არის განხილული, არის ჩრდილოეთ რეგიონი. ჩვენ ვისურვებდით სხვა რეგიონების გამოკვლევას. ჩრდილოეთ ირლანდია, შოტლანდია და უელსი იქნება ის სფეროები, რომლებსაც შეუძლიათ წარმოადგინონ ადგილობრივი ლიდერების მოსაზრებები მრავალ სადავო საკითხზე, მაგრამ ეს რეგიონები თითქმის არ არის ნახსენები. ამ რეგიონებში კულტურისა და იდენტობის ადგილობრივმა გამოხატულებამ შეიძლება წარმოაჩინოს, თუ როგორ უყურებდნენ ეს ტერიტორიები როგორც საკუთარ თავს, ასევე ლონდონს ომებს შორის. თუმცა სამართლიანობისთვის ავტორები აღნიშნავენ, რომ მათი განზრახვა არ არის უზრუნველყოს ყველა რეგიონალური სერვისის ყოვლისმომცველი ანგარიში. მანჩესტერზე ფოკუსირებისას შეგიძლიათ ნახოთ გაერთიანებული სამეფოს მაუწყებლობის მნიშვნელოვანი კომპონენტი.

ავტორების განზრახვაა: "... დაიჭირონ მაუწყებლობის ერთიანობა და მრავალფეროვნება, ნაწილები და მთლიანობა და გაიგონ ის, როგორც ახალი ურთიერთობების გამოხატულება მაუწყებლებს, გადაცემებსა და აუდიტორიას შორის" ( იქვე). ეს არის ამბიციური მიზანი. მიუხედავად იმისა, რომ პედი სკანელმა და დევიდ კარდიფმა შეიძლება მთლიანად არ შეისწავლონ "ნაწილები და მთელი", მნიშვნელოვანი წვლილი შეიტანეს ომებს შორის გაერთიანებულ სამეფოში მაუწყებლობის გაგებაში. შეიძლება მხოლოდ ვიმედოვნოთ, რომ მეორე ტომი ისეთივე ინფორმაციულია, როგორც პირველი.

List of site sources >>>


Უყურე ვიდეოს: 日本放送協會拍攝 峨眉美女 表演峨眉派兵器 (იანვარი 2022).